ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت بوی بد یخچال و راه های رفع آن

فهرست مطالب
علت بوی بد یخچال و راه های رفع آن

وجود بوی بد در یخچال فریزر عملکرد این لوازم خانگی را با مشکلاتی رو به رو می کند. رایحه نامطلوب سیستم یخچال می تواند سبب خرابی مواد غذایی شده و آسیب هایی در برخی قطعات به وجود بیاورد. این بو به دلایل مختلفی ایجاد می شود؛ با بررسی علت بوی بد یخچال رفع آسیب های موجود ساده تر خواهد بود.

شما می توانید با استفاده از چند تکنیک ساده این مشکلات را به کلی از بین ببرید. در صورتی که بوی بدی را در این تجهیزات احساس کردید، هر چه سریع تر به قطعات داخلی رسیدگی کرده و از تکنیسین های حرفه ای کمک بگیرید.

دلایل بوی بد یخچال

چرا سیستم یخچال‌ فریزر در طولانی مدت بو می گیرد؟ این بوی بد از کجاست؟ برخی از دلایل ایجاد روایح نامطلوب در این تجهیزات به بخش های داخلی سیستم مربوط می شوند. برخی از آن ها مربوط به پشت یخچال بوده و از این قسمت ها نشات می گیرند. در ادامه به چند علت بوی بد یخچال می پردازیم:

فاسد شدن گوشت

در صورتی که گوشت فاسد یا گندیده را در این لوازم خانگی قرار دهید، بوی بد همه قسمت های آن را فرا می گیرد. برای این که این مشکلات را برطرف کنید، چند راهکار ساده پیشنهاد می شوند:

  1. در وهله اول گوشت را از اتاقک خارج کنید.
  2. سپس سیستم را از برق بکشید و کل دستگاه را خاموش کنید.
  3. سپس کمی جوش شیرین را با کمی وانیل ترکیب کرده و به مدت 6 تا 8 ساعت در یخچال نگهداری کنید.
  4. برای از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال، کمی قهوه را با سرکه و آب ترکیب کرده و در طبقات دستگاه خود قرار دهید.

برای اطلاعات بیشتر : علت آب دادن یخچال دوو

چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم

استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد یخچال

آلودگی سینی یخچال

یکی از مهمترین فاکتورهایی که سبب ایجاد رایحه بد می شود، آلودگی سینی است. در هر یک از این تجهیزات چند سینی در طبقات مختلف قرار می گیرند. بر روی هر یک از سینی ها، تعداد قابل توجهی از مواد غذایی قرار می گیرند.

ریختن ذرات مواد غذایی بر روی سینی ها به تدریج سبب آلودگی آن ها خواهد شد. در صورت آلودگی سینی، نظافت کلی دستگاه تحت تاثیر قرار می گیرد. توصیه می کنیم هر چند روز یک بار این سینی ها را تمیز کنید. موارد زیر برای نظافت سینی مورد توجه قرار می گیرند:

  1. در وهله اول سینی را از یخچال خارج کرده و محتویان موجود را خارج کنید.
  2. سپس یک اسفنج را به محلول آب و جوش شیرین آغشته کرده و سینی را با آن تمیز کنید.
  3. پس از نظافت دقیق سطح سینی باید آن را آن را با احتیاط خشک کرده و در جای خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید : علت سرد نکردن یخچال فریزر و راه های رفع آن

تمیز نبودن فضای داخلی

در صورتی که قسمت های داخلی دستگاه، مانند قفسه های درب، طبقات، دیواره ها و… تمیز نباشند، احتمال ایجاد بوی بد افزایش می یابد. بهتر است حداقل هفته ای یک بار، فضای داخلی یخچال‌فریزر خود را با آب گرم و جوش شیرین نظافت کنید. محلول آب و جوش شیرین در کنار مقادیری سرکه، هر گونه آلودگی را در این فضا از بین می برد؛ در این زمینه می توانید از کمی مواد شوینده و کف استفاده کنید.

علت های بو بد گرفتن یخچال

تمیز کردن درب و فضای داخلی برای از بین بردن بوی بد یخچال

آلودگی کشوهای طبقات

در سیستم یخچال های امروزی، طبقاتی برای قرارگیری حبوبات، میوه ها، سبزیجات و… تعبیه شده اند که به دلیل باقی ماندن مواد در آن ها بوی بدی می گیرند. این قسمت به صورت مستقیم با مواد غذایی فاسد شدنی در تماس است. ایجاد بوی بد در این قسمت می تواند فضای داخلی کل سیستم را تحت تاثیر قرار دهد. با در نظر گرفتن علت بوی بد یخچال، همچنان نظافت به موقع فضای داخلی این تجهیزات نقش کلیدی دارد.

کارشناسان مرکز تعمیر یخچال فریزر اسنوا، همواره بر نظافت و شست و شوی انواع لوازم خانگی تاکید دارند.

دمای غیر استاندارد دستگاه

یک علت بوی بد یخچال، استاندارد نبودن دمای دستگاه است؛ برای رفع این مشکل می توانید به دفترچه های راهنما مراجعه کرده و تنظیمات کلیدی آن را در قسمت های مربوطه مشاهده کنید.

تنظیمات دمایی مربوط به هر یک از برندهای یخچال‌فریزر متفاوت است؛ با یک سرچ ساده تنظیمات دمایی هر دستگاهی را از برندهای تجاری مختلف پیدا خواهید کرد. به طور کلی دمای یخچال باید بین 35 تا 37 درجه تنظیم شود. این تنظیمات دمایی در شرایط دمایی مرطوب متفاوت خواهند بود.

بیشتر بخوانید : چرا یخچال یکسره کار می کند؟

عدم استفاده از یخچال

در صورتی که دستگاه شما مدتی به برق متصل نشود، بوی بدی در بخش های داخلی آن ایجاد می شود. سیستم این لوازم خانگی پس از 72 ساعت خاموشی با برخی مشکلات رو به رو می شود که یکی از آن ها رایحه نامطلوب اتاقک است.

قطعات غیر استاندارد

در سال های اخیر برخی لوازم خانگی از برندهای ناآشنا با کیفیت قطعات پایین ارائه شده اند که گاها با مشکلات جدی رو به رو می شوند و مصرف کنندگان را به دردسر می اندازند! قطعات غیر استاندارد این سیستم های سرمایشی سبب ایجاد بوی بد خواهند شد. در صورت خرابی و آسیب دیدگی هر قطعه، احتمال ایجاد بوی بد افزایش می یابد.

گاز موجود در پشت یخچال

در سیستم فنی هر یک از این لوازم خانگی از میزان مشخصی گاز استفاده شده که در قسمت پشتی آن جریان دارد. در صورتی که دستگاه شما مدتی خاموش باشد، احتمال خرابی دستگاه افزایش می یابد. میله های خنک کننده پشت دستگاه نیز نقش تاثیرگذاری در ایجاد این بوی نامطلوب ایفا می کنند؛ اگر این قسمت ها کار نکنند، بوی بدی در سیستم دستگاه به وجود می آید.

همچنین مطالعه کنید : ارور یخچال فریزر و ساید فریجیدر

بوی بد یخچال چگونه از بین می رود

تمیز کردن طبقه ها برای از بین بردن بوی بد یخچال

راه های رفع بوی بد یخچال

پس از مشخص شدن علت بوی بد یخچال، باید به دنبال روش هایی برای از بین بردن این مشکلات بگردیم. در این بخش چند تکنیک ساده را برای حل این مشکل معرفی می کنیم:

  1. پیش از هر چیز باید روش استفاده از هر برند از این لوازم خانگی را یاد بگیرید. در سیستم فنی هر یک از این تجهیزات تنظیمات به خصوصی اعمال شده که بر عملکرد آن تاثیرگذار خواهند بود.
  2. روش نصب اصولی این سیستم های سرمایشی نیز کیفیت عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورتی که دستگاه خود را به درستی نصب کنید، بوی بد ایجاد شده در ساختار آن به تدریج از بین می رود.
  3. برای پیشگیری از این بوی بد، همواره به تاریخ انقضای مواد غذایی دقت کنید.
  4. تمیز کردن پی در پی این لوازم خانگی نیز یکی از مهمترین نکات رفع بوی بد یخچال به شمار می رود.

مرکز تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو در خصوص نگهداری از انواع لوازم خانگی راهکارهایی به مشتریان ارائه می دهد. روش های نگهداری سیستم های سرمایشی بسته به نوع و مدل آن ها متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید : 12 علت خرابی یخساز یخچال ساید بای ساید و فریزر

جمع بندی

در این قسمت در رابطه با انواع علت بوی بد یخچال و روش هایی برای رفع و از بین بردن این مشکلات نکاتی را بررسی کردیم. شما می توانید با قرار دادن مواد غذایی در ظروف درب دار، نظافت پی در پی و… این مشکلات را به حداقل برسانید. تجمع آب در سینی این لوازم خانگی می تواند علاوه بر رایحه نامطلوب، مشکلات فنی در این سیستم ها به وجود بیاورد.

با استفاده از برخی مواد در دسترس این بوی نامطلوب را در سریع ترین زمان ممکن از بین می برد. برای حل این مشکلات حتی الامکان از روش های سنتی استفاده کنید و در صورتی که به نتیجه مطلوب نرسیدید، حتما به تعمیرکاران باتجربه مراجعه کنید.

مطالعه کنید : ارور یخچال ساید اسنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *