ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت سرد نکردن یخچال فریزر و راه های رفع آن

فهرست مطالب
دلیل سرد نکردن یخچال فریزر

دلایل سرد نکردن یخچال فریزر

یخچال از ضروری ترین و پرکاربردترین لوازم خانگی موجود در هر خانه ای می باشد، زیرا بیشتر مواد غذایی مورد نیازمان را درون آن قرار می دهیم و زندگی بدون یخچال بسیار سخت می شود. از مشکلاتی که ممکن است برای شما هنگام استفاده از یخچال اتفاق افتاده باشد، مشکل گرم بودن داخل یخچال است. گرم شدن یخچال به عوامل متعددی بستگی دارد. به چند علت سرد نکردن یخچال فریزر در زیر اشاره خواهیم کرد:

  • تنظیم نبودن دمای یخچال

    گاهی علت سرد نکردن یخچال فریزر، صرفا تنظیم نبودن دمای یخچال است. شما می توانید به کمک کلیدها و صفحه دیجیتال دمای یخچال فریزر را تنظیم کنید.

  • وجود مانع و عدم گردش هوا

    داخل یخچال فریزرها از دریچه ها و فن هایی وجود دارند که وظیفه گردش هوا در داخل محفظه یخچال را عهده دارند. اگر شما مواد غذایی را در مقابل این فن‌ها و دریچه‌ها قرار دهید، گردش هوا به درستی اتفاق انجام نمی گیرد و دمای یخچال یکنواخت می ماند و سرد نمی شود.

  • خراب شدن برد الکتریکی

    از دلایل دیگر سرد نشدن یخچال، خرابی برد الکترونیکی است. این قطعه فعالیت تمام قسمت های یخچال را برعهده دارد، و خرابی برد یخچال سبب می شود که سرمای کافی به یخچال نرسد.

  • وجود مقدار زیاد مواد غذایی داخل یخچال

    اگر مقدار مواد غذایی که داخل یخچال قرار می دهید، از ظرفیت مجاز بیشتر شود هیچ گردش هوای سردی داخل یخچال ایجاد نمی شود و به کمپرسور فشار وارد می‌شود ، و در نتیجه باعث گرم شدن داخل یخچال می شود.

  • ایراد لاستیک دور درب یخچال

    اگر لاستیک درب یخچال شل یا کنده شود باعث می شود که درب از یخچال جدا شود و یا درب به درستی بسته نشود، دمای داخل یخچال یکنواخت نمی ماند و هوای سرد از دستگاه خارج شده و باعث گرم شدن داخل یخچال می شود.

  • کثیف بودن لاستیک دور درب

    کثیفی لاستیک درب نیز می‌تواند باعث سرد نشدن یخچال شود. به مرور زمان، لاستیک‌های درب کثیف می‌شوند و سبب می شوند که درب به درستی بسته نشود.

  • کثیف بودن کویل‌ های کندانسور

    کویل‌های کندانسور در پشت یخچال قرار گرفته اند و اگر زمانی آن ها کثیف شوند، یخچال به درستی نمی تواند سرد شود. یکی از ساده‌ترین موارد این است که حداقل هر شش ماه یک بار آن را بیرون بکشید و سیم پیچ‌های کندانسور را تمیز کنید.

  • تراز نبودن یخچال

    یخچال‌ها برای اینکه بتوانند به درستی کار کنند باید تراز باشند. اگر یخچال تراز نباشد، ممکن است درب یخچال به درستی بسته نشود و در نتیجه داخل یخچال سرمای کافی نداشته باشد.شما با تراز کردن آن روی سطح زمین می توانید مشکل را برطرف کنید.

  • کم شدن گاز یخچال

    یکی از شایع‌ترین دلایل سرد نشدن یخچال می تواند از نشتی یا کمبود گاز باشد. برای برطرف کردن این مشکل شما باید از تعمیرکاران حرفه ای و مجرب کمک بگیرید.

  • خرابی ترموستات یا سنسور محیطی

    تنظیم دمای یخچال به کمک ترموستات و سنسور محیطی انجام می گیرد. و مسلما خرابی این دو آیتم سبب گرم شدن فضای داخل یخچال و یکسره کار کردن یخچال و نهایتا ممکن است باعث سوختن کمپرسور شود.

  • خرابی رله و کمپرسور

    کمپرسور وظیفه ی تبدیل گاز به مایع را در یخچال دارد و اگر زمانی کمپرسور یا رله آن خراب شود، موتور نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد و در این صورت یخچال دیگر نمی‌تواند به درستی خنک شود و باعث گرم شدن یخچال می شود.

  • خراب بودن فن اپراتور

    وظیفه فن اپراتور این است که سرما را از قسمت فریزر به داخل یخچال هدایت می کند. و در صورت خرابی فن یخچال سرمایش کافی را نخواهد داشت.

  • قرار دادن یخچال در جای نامناسب

    اگر یخچال در یک محیط نامناسب دمایی قرار بگیرد، توان خنک کنندگی آن تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر فضای قرار گیری یخچال گرم یا سرد باشد به اصطلاح یخچال گیج می شود و نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

دلایل سرد نکردن یخچال فریزر

علل خنک نکردن یخچال فریزر

علت گرم شدن یخچال فریزر دوو

یکی از مشکلات رایجی که برای یخچال فریزر دوو ممکن است ایجاد شود و علت سرد نکردن یخچال فریزر باشد، مشکل گرم شدن یخچال فریزر است. اگر یخچال فریزر دوو شما گرم شده و داخلش سرما ندارد یک کد خطا مخصوص روی صفحه نمایشگر یخچال ایجاد می شود. در این مواقع شما ابتدا باید کمپرسور یخچال خود را بررسی کنید. اگر چندین سال است که از یخچال خود استفاده می‌کنید، و کمپرسور آن صدای زیادی دارد و همیشه هم داغ است به احتمال زیاد مشکل گرم شدن داخل یخچال می تواند از کمپرسور باشد، بایستی نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

از دیگر قطعاتی که درجه حرارت داخل یخچال را تنظیم می کند ترموستات است و در صورتی که دستور روشن شدن کمپرسور و موتور را ارسال نکند، باعث گرم شدن فضای داخل یخچال می شود. همچنین اگر زمانی گاز یخچال تمام شود می تواند باعث گرم شدن فضای داخل یخچال شود. علاوه بر موارد ذکر شده خرابی فن هم باعث گرم شدن داخل یخچال فریرز دوو می شود‌. در این صورت نیاز به تعمیر یخچال فریزر دوو پیدا می کنید.

دلیل خنک نشدن یخچال فریزر اسنوا

از مشکلات عمده ای که ممکن است برای یخچال فریزر اسنوای شما ایجاد شود و علت سرد نکردن یخچال فریزر باشد، خنک نشدن داخل یخچال می باشد. دلایل متعددی وجود دارد که سبب ایجاد این مشکل در یخچال فریزرهای اسنوای می شود. وجود این مشکل می تواند ناشی از خرابی برد الکترونیکی یخچال، خرابی ترموستات، خرابی کمپرسور یا خرابی در قسمت کندانسور و… باشد. شما برای برطرف شدن این مشکل و تعمیر یخچال فریزر اسنوای خود باید از تعمیرکاران و تکنسین های ماهر و مجرب تبریز فیکسر کمک بگیرید.

رفع مشکل سرد نکردن یخچال فریزر

  • چنانچه زمانی لاستیک درب یخچال خراب شده باشد، درب به‌خوبی بسته نمی شود و باعث می شود که یخچال سرد نشود. شما باید در این صورت لاستیک درب را بررسی کنید و در صورت نیاز لاستیک را تعویض کنید.
  • اگر کمپرسور یخچال به هر دلیلی آسیب ببیند فرایند خنک‌کنندگی یخچال انجام نمی‌گیرد. برای برطرف‌کردن این مشکل شما باید کمپرسور را بررسی کنید و چنانچه رله کمپرسور خراب شده باشد هم موتور قادر نخواهد بود به‌خوبی کار کند و باعث خنک نکردن یخچال می شود.
  • اگر به هر دلیلی گاز یخچال کم شود، برودت هوا در یخچال پایین می آید و باعث می‌شود که کمپرسور به‌ صورت یکسره کار کند و با گذشت زمان باعث سوختن کمپرسور یخچال می‌شود. شما در این زمان باید از تعمیرکاران ماهر و خبره برای تعمیر یخچالتان کمک بگیرید.
  • چنانچه زمانی کمپرسور به‌خوبی کار کند ولی کندانسور گرم نباشد یعنی برای یخچال شما مشکلی به وجود آمده است و طبیعتاً یخچال به‌ خوبی کار نمی‌کند و سرد نمی‌شود.
  • ترموستات در یخچال نقش تنظیم دما را عهده داراست اگر بعد از بررسی متوجه شدید ترموستات خاموش یا خراب شده، برای حل این مشکل کافیست که ترموستات را پیدا کنید و آن را روی دمای مناسب تنظیم کنید.

با مشاهده ی هر کدام از علت های سرد نکردن یخچال فریزر، هرچه سریع تر با کارشناسان تبریز فیکسر تماس حاصل فرمایید.

علل سرد نکردن یخچال فریزر

ایراد لاستیک دور درب یخچال

تعمیر یخچال فریزر و حل مشکل سرد نکردن آن

برای تعمیر یخچال فریزر و حل مشکل سرد نکردن آن ابتدا باید مشکل و علت سرد نکردن یخچال فریزر را شناسایی کرده و سپس نسبت به رفع آن مشکل بپردازید. دلایل زیادی برای ایجاد این مشکل وجود دارند، از جمله این موارد می توان به خرابی کمپرسور، خرابی کندانسور و خرابی بُرد الکترونیکی و خرابی فن و … اشاره کرد. اصلی ترین علت این مشکل خرابی کمپرسور و برد الکترونیکی یخچال می باشد.

کمپرسور در واقع قلب یخچال می باشد و برای رفع مشکل و تعمیر یخچال فریزر شما ابتدا باید از سالم بودن کمپرسور یخچال خود مطمئن شوید و سپس سایر موارد را بررسی کنید. تبریز فیکسر با نیروی کار متخصص و با تجربه ی خود آماده ارائه خدمات تعمیرات یخچال فریزر در تبریز در خدمت شما عزیزان می باشد و تمام مشکلات یخچال فریزر را در سریع ترین زمان ممکن برطرف می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *