ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت آب دادن یخچال و راه های رفع آن

فهرست مطالب
تعمیر آب دادن یخچال

ایجاد نشتی در یخچال فریزرها، مشکلات بسیاری در این لوازم خانگی به وجود می آورد. به همین خاطر بسیاری از مصرف کنندگان همواره به دنبال راهکارهایی برای بررسی علت آب دادن یخچال و رفع این مشکلات می گردند. مشکلات نشتی آب در بخش های مختلفی از سیستم این لوازم خانگی به وجود می آید که هر یک نشان دهنده اختلالات قطعات مختلفی از دستگاه هستند. در برخی موارد آب از سینی یخچال چکه می کند و در بعضی یخچال ها، مشکل نشتی به فریزر مربوط می شود. برای حل این مشکلات باید ابتدا به علت نشتی آب از یخچال پی ببرید.

علت آب دادن یخچال

مشکل نشتی در برندهای مختلف یخچال و فریزر می تواند به وجود بیاید؛ انواع یخچال های ساید بای ساید، یخچال فریزرهای دو قلو و… با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. شما می توانید برای ارزیابی علت آب دادن یخچال به تکنیسین های حرفه ای و مراکز معتبر تعمیراتی مراجعه کنید اما با بررسی برخی نشانه ها نیز علت بروز این مشکلات به سهولت مشخص می شود.

پیش از هر گونه اقدام برای بررسی اجزای داخلی و استفاده از خدمات تعمیر یخچال فریزر سامسونگ، حتما یخچال را از برق بکشید. برخی از مهمترین علل بروز نشتی در این لوازم خانگی به شرح زیر هستند:

  1. ایجاد سوراخ در لوله تخلیه یخچال
  2. مشکلات نشتی در بخش سینی سبزیجات یخچال
  3. ترک خوردن سینی
  4. مسدود شدن سیستم تهویه یخچال
  5. خرابی سیستم خنک کننده دستگاه
  6. ایجاد برفک زیاد در سیستم فریزر
  7. بسته نشدن کامل درب
  8. تراز نبودن سیستم یخچال در حین نصب

بیشتر بخوانید : جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی

 دلایل آب دادن انواع یخچال

برای ارزیابی این مشکلات باید به برند سازنده و قطعات به کار رفته در سیستم یخچال فریزر خود توجه داشته باشید. علت نشتی آب از یخچال در هر یک از برندهای تجاری این لوازم خانگی می تواند متفاوت باشد. با آسیب دیدن هر یک از قطعات اصلی و فرعی یخچال فریزرهای امروزی، ریسک ایجاد نشتی آب ایجاد می شود. در این بخش به بررسی دلایل آب دادن یخچال در سیستم یخچال فریزرهای دوو، اسنوا، سامسونگ و… می پردازیم.

علت نشتی آب از یخچال

علت نشتی آب از یخچال – تبریز فیکسر

دلیل آب دادن یخچال دوو

یکی از پرمصرف ترین یخچال فریزرهای بازار ایران، یخچال برند دوو است که با استفاده از بهترین قطعات تولید می شود. این یخچال ها در طولانی مدت به دلایل مختلف آسیب می بینند. علت آب دادن یخچال دوو گاها به بخش آبسردکن آن مربوط می شود که یکی از قطعات آسیب پذیر محصولات این برند است. در صورتی که پیچ و مهره های مورد استفاده در این قسمت شل شوند، مشکل نشتی آب به وجود می آید.
به علاوه ترک خوردن شلنگ ها و لوله های آب در یخچال می تواند سبب بروز این مشکلات شود. در صورتی که این قطعات آسیب ببینند، آب به تدریج از داخل یخچال به بیرون آن نفوذ کرده و زیر دستگاه جمع خواهد شد.
ایجاد سوراخ در هر یک از قطعات یک علت نشتی آب از یخچال دوو محسوب می شود.

علت آب دادن یخچال اسنوا

بررسی علت آب دادن یخچال اسنوا، برای رفع این مشکل اهمیت زیادی دارد. برخی از مهمترین علل بروز این آسیب ها در یخچال های ایرانی اسنوا به شرح زیر هستند:

  1. در صورتی که شیر ورودی یخچال خراب شده باشد، نشتی آب حتمی است!
  2. خرابی یخساز یخچال می تواند یکی از مهمترین علت های آب دادن یخچال اسنوا باشد.
  3. علت نشتی آب از یخچال اسنوا، به یخ زدن اپراتورهای دستگاه نیز می تواند مربوط شود که باید حتما قطعه را تعویض یا تعمیر کنید.
  4. شکستگی سینی های داخلی یخچال نیز از مهمترین دلایل نشتی محسوب می شود که مشکلات بسیاری برای مصرف کننده به وجود می آورد.

همچنین بخوانید : علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

علت آب دادن یخچال سامسونگ

برند لوازم خانگی سامسونگ همیشه بهترین ها را در بازار یخچال فریزر عرضه کرده است. اما برخی از مصرف کنندگان با مشکلاتی در سیستم این لوازم خانگی روبرو شده اند. یخچال های سامسونگ اصل، با قطعات اورجینال و باکیفیتی تجهیز می شوند؛ اما در صورت استفاده نادرست از این لوازم خانگی، آسیب هایی در سیستم یخچال به وجود می آید.

برخی از دلایل آب دادن یخچال سامسونگ را در زیر مشاهده می کنید:

  • در صورتی که در سیستم داخلی یخچال، رطوبت بالایی وجود داشته باشد، احتمال جمع شدن آب در بخش هایی از آن وجود دارد. در این شرایط نشتی آب ایجاد نشده ولی آب در برخی قسمت ها جمع می شود.
  • بخش اپراتور این لوازم خانگی نقش مهمی در ایجاد نشتی ایفا می کند؛ در صورتی که روی این قطعه با برفک پوشیده شود، ممکن است یخچال سامسونگ نشتی آب پیدا کند.
  • بخش جامیوه ای لوازم خانگی سامسونگ، یکی از مهمترین قسمت های این لوازم خانگی است. مصرف کنندگان اغلب میوه ها و سبزیجات شسته شده خود را در این قسمت قرار می دهند. در صورتی که آب میوه ها در این قسمت جمع شود، به تدریج یخچال شما با مشکل نشتی آب روبرو می شود.
  • فیلترهای آب یخچال نقش اساسی در ایجاد نشتی ایفا می کنند. در صورتی که دیر به دیر به این قطعه سر می زنید، حتما از سلامت و استحکام این بخش اطمینان حاصل کنید.
علت آب دادن یخچال

علت آب دادن یخچال – تبریز فیکسر

 راه های جلوگیری از نشتی آب از یخچال سامسونگ

پس از بررسی علت آب دادن یخچال، نوبت به پیدا کردن روش های مناسب برای جلوگیری از ایجاد نشتی در این لوازم خانگی می رسد. برای پیشگیری از بروز این مشکلات چند راه حل پیش روی شما است:

  • در طول مدت استفاده از این لوازم خانگی، حتما به بازدیدهای فنی دوره ای آن ها توجه داشته باشید. در صورتی که یخچال شما دیر به دیر سرویس شود، ریسک بروز مشکلات مختلف در آن افزایش می یابد.
  • در صورت ایجاد سوراخ در هر یک از قطعات اصلی دستگاه، فورا آن را تعویض کنید. شیرهای تخلیه و لوله ها و شلنگ های موجود در دستگاه از مهمترین قطعات یخچال محسوب می شوند.
  • تعمیر یخچال فریزر اسنوا، سامسونگ، دوو و… را به مراکز معتبر و سرویس کارهای حرفه ای بسپارید؛ اعمال هر گونه خدمات تعمیر غیر اصولی سیستم یخچال شما را با مشکلات جدی تری روبرو می کند.
  • پیش از ایجاد مشکلات نشتی، حتما به تعویض قطعات آسیب دیده توجه داشته باشید. لاستیک های درب یخچال از آسیب پذیرترین قطعات این لوازم خانگی هستند. علت نشتی آب از یخچال ها می تواند به این قطعه نیز مربوط شود.

بخوانید : نحوه استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی دوو

تعمیر انواع یخچال فریزر و ساید و رفع مشکل آب دادن آن ها

در خصوص تعمیر یخچال فریزر دوو، باید حتما به مشکلات یخچال ساید و فریزر توجه کنید و پس از عیب یابی دستگاه برای تعمیر آن اقدام نمایید. راهکارهایی مانند رفع خرابی های بخش های تخلیه فاضلاب، رفع مشکلات عرق کردن بدنه دستگاه، از بین بردن مشکل نشتی گاز از سیستم یخچال و… برای تعمیر این لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با علت آب دادن یخچال و روش های تعمیر این لوازم خانگی چند نکته کاربردی را بررسی کردیم. ریسک بروز این مشکلات در یخچال های ایرانی مانند اسنوا بیشتر است. با این حال این مشکلات در اثر استفاده نادرست از یخچال در برخی لوازم خانگی خارجی نیز به وجود می آیند. پس از مشخص شدن علت نشتی آب از یخچال، فورا برای تعویض یا تعمیر قطعه آسیب دیده اقدام کنید.

در ادامه بخوانید : علت یکسره کارکردن یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *