ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت یکسره کار کردن یخچال و راه های رفع آن

فهرست مطالب
علل یکسره کار کردن یخچال

دلایل یکسره کار کردن یخچال

یخچال از ضروری ترین و پرکاربردترین لوازم خانگی موجود در هر خانه ای می باشد، زیرا بیشتر مواد غذایی مورد نیازمان را درون آن قرار می دهیم و زندگی بدون یخچال بسیار سخت می شود. از مشکلاتی که ممکن است برای شما هنگام استفاده از یخچال اتفاق بیفتد، مشکل یکسره کار کردن یخچال است. در بررسی علت یکسره کار کردن یخچال، به چند دلیل عمده در زیر اشاره خواهیم کرد:

  • قرارگیری یخچال در مکان نامناسب

    همیشه توصیه می‌شود که یخچال را در آشپزخانه دور از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز و آبگرمکن و یا پکیج قرار دهید. همچنین باید توجه کنید که یخچال دور از معرض آفتاب قرار بگیرد.

  • خرابی کمپرسور

    کمپرسور یکی از قطعات اصلی یخچال است که باعث گردش هوا و خنک شدن آن می‌شود. در صورت مشکل یا ایرادی در کمپرسور یخچال عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

  • کم بودن گاز یخچال

    اگر زمانی گاز یخچال کم شده باشد یخچال به صورت یکسره کار می کند. گاز یخچال نقطه تبخیر بسیار کمی دارد و برای خنک‌سازی متراکم می‌شود.گاز یخچال گرما گیر است و باعث خنک کنندگی یخچال هم می شود.

  • خرابی تایمر دیفراست

    وظیفه اصلی تایمر دیفراست برفک زدایی یخچال است. اگر تایمر به درستی کار نکند فرآیند خنک کردن مواد داخل یخچال با اشکال روبرو می شود و یک علت یکسره کار کردن یخچال می باشد.

  • کثیف بودن کندانسور و کویل‌های کندانسور

    کندانسور از قطعات اصلی یخچال بوده و مانند مبدل حرارتی عمل میکند. کثیف بودن کندانسور و کویل‌های آن از تبادل حرارتی جلوگیری کرده و در نهایت مانع گرم شدن یخچال خواهد شد. این امر موجب می‌شود حرارت در گاز برگشتی به یخچال باقی مانده و یخچال به صورت دائم کار کند تا سرمای مورد نیاز تأمین شود.

  • خرابی و از بین رفتن لاستیک درب یخچال

    و از دیگر علت های یکسره کار کردن یخچال و فریزر که به نظر جزئی و کوچک هم می رسد اما بسیار موثر است، خراب بودن لاستیک درب آن است. در واقع این لاستیک نقش یک محافظ را عمل می‌کند و از برودت فضای داخلی یخچال به بیرون جلوگیری می کند و هم چنین مانع انتقال گرما به داخل یخچال می شود.

  • خرابی شدن ترموستات

    اصلی‌ترین دلیل یکسره کار کردن یخچال خرابی ترموستات است. وظیفه ترموستات کنترل دمای فضای داخلی یخچال است. همچنین وظیفه فرمان دادن به هیتر دیفراست را هم بر عهده دارد. اختلال در عملکرد این قطعه باعث می شود که هیتر یخچال متوجه برفک نشده و اتومات شدن یخچال روی ندهد، برای همین به صورت یکسره کار کند.

  • اشکال در برد اصلی یخچال

    برد و سنسور یخچال از قطعات بسیار مهم یخچال هستند. این قطعه به صورت مدام دمای داخلی یخچال و فریزر را چک می کند و در صورت رسیدن به دمای ایده‌آل، فرمان قطع عملکرد کمپرسور را صادر می کند تا مدتی خاموش شده و استراحت کند. سنسور یخچال دارای حساسیت بسیار بالایی است و کوچکترین مورد مختل کننده عملکرد آن خواهد شد و می تواند یک علت یکسره کار کردن یخچال باشد.

  • خرابی فن یخچال

    فن سرما را در کل یخچال به گردش در می آورد و باعث خنک شدن مواد غذایی داخل یخچال می شود. گاهی به علت گذاشتن مواد غذایی فراوان داخل یخچال و یا ایرادی در خود فن دستگاه، هوای سرد به خوبی در فضای داخل یخچال به گردش در نمی آید و باعث می شود یخچال توان کاهش دمای داخل را نداشته باشد. در این زمان ترموستات، پیام خاموش شدن کمپرسور را ارسال نمی کند و باعث می شود که یخچال به صورت یکسره کار کند.

  • خرابی درب جایخی

    در یخچال های قدیمی و معمولی علت یکسره کار کردن یخچال را می توان ناشی از خرابی درب جایخی دانست. در یخچال های قدیمی جایخی در طبقه بالای یخچال قرار دارد. اگر درب جایخی به درستی بسته نشود گرما از فضای یخچال و محیط، وارد جایخی می شود و سبب آب شدن یخ ها می شود. در این حالت کمپرسور مجبور به عملکرد طولانی تر جهت جبران افزایش دما در جایخی می شود.

دلایل یکسره کار کردن یخچال

علت یکسره کار کردن یخچال چیست؟

علت یکسره کار کردن یخچال دوو

یکی از مشکلات رایجی که برای یخچال دوو ممکن است ایجاد شود مشکل یکسره کار کردن یخچال است. اگر یخچال دوو شما یکسره کار کند یک کد خطای مخصوص روی صفحه نمایشگر یخچال ایجاد می شود. در این مواقع شما ابتدا باید کمپرسور یخچال خود را بررسی کنید. به احتمال زیاد مشکل یکسره کار کردن یخچال می تواند از کمپرسور باشد، بایستی نسبت به تعمیر یخچال فریزر دوو و تعمیر یخچال ساید دوو اقدام کنید.

از دیگر قطعاتی که علت یکسره کار کردن یخچال می شود خرابی ترموستات است و در صورتی که دستور روشن شدن کمپرسور و موتور را ارسال نکند، باعث یکسره کار کردن یخچال می شود. همچنین اگر زمانی گاز یخچال تمام شود یا فن دچار اختلالی شود می تواند دلیل یکسره کار کردن یخچال شود.

دلیل اتومات کار نکردن یخچال اسنوا

از مشکلات عمده ای که ممکن است برای یخچال فریزر اسنوای شما ایجاد شود، اتومات کار نکردن یخچال می باشد. دلایل متعددی وجود دارد که سبب ایجاد این مشکل در یخچال های اسنوا می شود. علت یکسره کار کردن یخچال اسنوا می تواند ناشی از خرابی برد الکترونیکی یخچال، خرابی ترموستات، خرابی کمپرسور یا خرابی در قسمت کندانسور و… باشد.

شما برای برطرف شدن این مشکل باید از تعمیرکاران و تکنسین های ماهر و مجرب تبریز فیکسر برای تعمیر یخچال فریزر اسنوا و تعمیر یخچال ساید اسنوا  کمک بگیرید.

رفع مشکل یکسره کار کردن یخچال

چنانچه کمپرسور یخچال به هر دلیلی آسیب ببیند این مشکل می تواند به علت یکسره کار کردن یخچال باشد. برای برطرف‌ کردن این مشکل شما باید کمپرسور را بررسی کنید و چنانچه رله کمپرسور هم خراب شده باشد موتور قادر نخواهد بود به‌خوبی کار کند.
اگر به هر دلیلی گاز یخچال کم شود، برودت هوا در یخچال پایین می آید و باعث می‌شود که کمپرسور به‌ صورت یکسره کار کند و با گذشت زمان باعث سوختن کمپرسور یخچال می‌شود.شما در این زمان باید از تعمیرکاران ماهر و خبره برای تعمیر یخچالتان کمک بگیرید.

چنانچه زمانی کمپرسور به‌خوبی کار کند ولی کندانسور گرم نباشد یعنی برای یخچال شما مشکلی به وجود آمده است و طبیعتاً یخچال به‌خوبی کار نخواهد کرد. ترموستات در یخچال نقش تنظیم دما را عهده داراست اگر بعد از بررسی متوجه شدید ترموستات خاموش یا خراب شده، برای حل این مشکل کافیست که ترموستات را پیدا کنید و آن را روی دمای مناسب تنظیم کنید تا مشکل یخچال کم کم برطرف شود.

علت های یکسره کار کردن یخچال

باز و بسته کردن مکرر درب یخچال

تعمیر یخچال و حل مشکل اتومات کار نکردن آن

برای تعمیر یخچال و حل مشکل اتومات کار نکردن آن ابتدا باید مشکل را شناسایی کرده و سپس نسبت به رفع آن مشکل بپردازید. دلایل زیادی برای ایجاد این مشکل وجود دارند، از جمله این موارد می توان به خرابی کمپرسور، خرابی کندانسور و خرابی بُرد الکترونیکی و خرابی فن و … اشاره کرد. اصلی ترین علت و دلیل یکسره کار کردن یخچال خرابی کمپرسور و برد الکترونیکی یخچال می باشد.

کمپرسور یخچال در واقع قلب یخچال می باشد و برای تعمیر مشکل یکسره کار کردن یخچال شما ابتدا باید از سالم بودن کمپرسور یخچال مطمئن شوید و سپس سایر موارد را بررسی کنید. تبریز فیکسر با نیروی کار متخصص و باتجربه خود آماده ارائه خدمات تعمیرات یخچال فریزر در تبریز در خدمت شما عزیزان می باشد و تمام مشکلات یخچال فریزر را در سریع ترین زمان ممکن برطرف می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *