ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

ارور یخچال فریزر و ساید فریجیدر

 سیستم عیب یابی یخچال های امروزی بسیار پیشرفته تر طراحی می شود؛ استفاده از سیستم هوشمند کدخوان در این تجهیزات، پیدا کردن آسیب های رایج در این لوازم خانگی را ساده تر می کند.

هر ارور یخچال فریزر فریجیدر یکی از مشکلات ساختار این تجهیزات را مشخص خواهد کرد. این ارورها با حروف لاتین مختلف مشخص می شوند و هر یک پیام خاصی برای مصرف کننده به همراه دارند.

شما می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای این لوازم خانگی، معنای هر یک از کدها را پیدا کنید. با مشاهده هر کد خطا هر چه سریع تر از تکنسین ها و تعمیرکاران این حوزه کمک بخواهید.

ارورهای یخچال فریزر و ساید بای ساید فریجیدر

عیب یابی ارورهای یخچال فریزر فریجیدر

برای عیب یابی ساختار کلی این لوازم خانگی باید به کدهای موجود در صفحه نمایش دستگاه دقت داشته باشید. ارورهای رایج در این لوازم خانگی هر یک تعیین کننده برخی ایرادات در قطعات یخچال فریزر هستند.

برخی از این موارد در جدول موجود مشخص شده اند؛ در این بخش به روش های رفع این اختلالات فنی می پردازیم.

سنسورهای غذای تازه در این لوازم خانگی در معرض آسیب های گوناگونی قرار دارند و باید در سرویسکاری های دوره ای به سلامت عملکرد آن ها توجه داشته باشید.

رفع کد خطای SH :

  1. ابتدا به سیم کشی بین سنسور دما و صفحه توجه داشته باشید.
  2. در برخی موارد سنسورها به کلی آسیب دیده و قابل تعویض نخواهند بود. در این وضعیت برای رفع این ارور باید قطعه را عوض کنید.
  3. در برخی موارد این ارور به دلیل مشکلات برد الکتریکی دستگاه مشاهده می شود. در این شرایط باید به تنظیمات برد یخچال دقت داشته باشید. در صورت نیاز باید برد دستگاه را تعویض یا تعمیر کنید.

یکی دیگر از رایج ترین ارورهایی که در این تجهیزات نمایش داده می شود، SY CE است که به خطاهای ارتباطی در دستگاه مربوط می شود.

رفع ارور SY CE :

  1. در این وضعیت برد الکترونیکی دستگاه مورد بررسی قرار می گیرد.
  2. صفحه نمایشگر یخچال فریزر هم در معرض آسیب های گوناگون قرار دارد و مشکلات موجود در آن با ارور SY CE مشخص می شوند.
  3. برای رفع این نوع ارور ساید بای ساید فریجیدر باید حتما برد دستگاه را تعویض کنید.

یکی دیگر از رایج ترین ارورهایی که در این تجهیزات نمایش داده می شود، SY EF است که به خطاهای ارتباطی در دستگاه مربوط می شود.

رفع ارور SY EF :

سیم‌کشی بین فن اواپراتور و برد کنترل را بررسی کنید. ولتاژ بین دو سر سیم‌های قرمز و قهوه‌ای فن باید ۱۲ ولت باشد.

ولتاژ متغیر (بسته به بالا و پایین سرعت) بین سیم‌های زرد و قهوه‌ای را بررسی کنید. اگر ولتاژهای درست بودند فن را عوض کنید.

اگر کد خطا هنوز وجود داشت برد کنترل را عوض کنید.

یکی دیگر از رایج ترین ارورهایی که در این تجهیزات نمایش داده می شود، SY CF است که به خطاهای ارتباطی در دستگاه مربوط می شود.

رفع ارور SY CF :

سیم‌کشی بین برد و رابط کاربری را بررسی کنید.

شما می توانید ارور یخچال فریزر فریجیدر را در همه بخش ها و قطعات این لوازم خانگی با استفاده از سیستم کدخوان پیشرفته آن برطرف کنید. خرابی مدار فن تبخیر کننده یکی از دلایل ایجاد ارور 5Y EF است.

روش رفع ارور 5Y EF :

  1. در این بخش باید سیم کشی های مربوط به این قطعات را بررسی کنید. بررسی وضعیت برد الکترونیکی و سلامت قطعه مورد نظر برای تشخیص مشکلات ایجاد شده اهمیت دارد.

  2. موتور و فن و پره های دستگاه نیز در خصوص رفع این ارورها بازرسی می شوند.

برای از بین بردن این ارور ساید بای ساید فریجیدر مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

  1. این ارور به فقدان مدار یخ زدایی یا دیفراست مربوط می شود. در این وضعیت باید سیم کشی ها و ارتباطات بین صفحه کنترل و مدار را بررسی کنید.
  2. در این زمینه باید به ساختار کلی برد الکترونیکی دستگاه دقت داشته باشید و این قطعات را بررسی کنید.
  3. برای رفع ارور یخچال فریزر فریجیدر، برخی قطعات در ساختار این لوزام خانگی تعویض می شوند.
  4. ترمودیسک، المنت، فن و ترموفیوز در میان قطعات آسیب پذیر در این بخش قرار می گیرند. با تعویض برخی از این قطعات مشکلات ایجاد شده از بین می روند.

یکی از قابلیت های ساید بای ساید فریجیدر، سیستم سبت است که در این وضعیت نمایش داده می شود. برای رفع این ارور باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. در حالت سبت بخش هایی از یخچال از کار می افتند. برای از بین بردن این ارور ساید بای ساید فریجیدر باید به قطعات از کار افتاده توجه داشته باشید.
  2. برای روشن کردن حالت ثبت، دکمه در دمای فریزر را فشار می دهیم و به مدت 5 ثانیه این حالت روشن و خاموش می شود.
  3. در این وضعیت هشدارهایی در رابطه با دمای سالم دریافت خواهید کرد. در برخی موارد این هشدارها به دلیل باز ماندن درب یخچال به وجود می آیند.
  4. زمانی که درب یخچال را به صورت کامل ببندید، این ارور یخچال فریزر فریجیدر نیز برطرف می شود.

رفع  کد خطای OP :

  1. چک کردن سیم کشی بین رزیستور (سنسور دما) و صفحه.
  2. در صورتی که مشکلی در اتصالات نبود، سنسور یا همان رزیستور لازم است تعویض شود.

نکات رفع ارورهای ساید باید ساید فریجیدر

برای حذف هر یک از انواع ارور ساید بای ساید فریجیدر که پیش تر بررسی شد، برخی نکات و دستورالعمل ها مورد توجه قرار می گیرند. از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برخی از ارورهای این لوازم خانگی تنها با تعمیر و تنظیم برخی قطعات برطرف می شوند.
  2. برای تعویض و تعمیر قطعات اصلی ساید فریجیدر حتما باید از خدمات تعمیرکاران باتجربه کمک بگیرید. در غیر این صورت آسیب های موجود در دستگاه افزایش می یابند.
  3. هزینه خدمات تعمیرات یخچال فریزر فریجیدر و رفع ارور یخچال فریزر فریجیدر بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. در این زمینه نوع قطعات آسیب دیده و ارورهای ایجاد شده مورد توجه قرار می گیرد.
  4. برخی از کدهای خطا به مشکلات ساده ای مانند باز ماندن درب یخچال، ایجاد برفک در دستگاه و… مربوط می شوند. شما می توانید این اختلالات را در منزل برطرف کنید و برای رفع آن ها به تعمیرگاه نروید.
  5. بسیاری از ارورهای مربوط به این لوازم خانگی به بخش برد دستگاه مربوط می شوند؛ به همین خاطر توصیه می کنیم برای نگهداری اصولی از این لوازم خانگی همواره به سلامت برد دستگاه دقت داشته باشید.

بیشتر بخوانید : ارور ساید ال جی

پیشگیری از خرابی یخچال فریزر فریجیدر

برای پیشگیری از بروز مشکلات فنی و ایجاد ارور ساید بای ساید فریجیدر باید به روش های اصولی استفاده از این لوازم خانگی دقت داشته باشید. اگر می خواهید طول عمر این لوازم خانگی بیشتر شود، حتما باید به استانداردهای نصب و نگهداری از دستگاه توجه کنید. در این میان موارد زیر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند:

موقعیت نصب ساید بای ساید فریجیدر

برای پیشگیری از ایجاد هر گونه ارور ساید بای ساید فریجیدر باید به محل نصب این لوازم خانگی دقت داشته باشید. موقعیت نصب ساید بای ساید فریجیدر باید به دور از هر گونه تجهیزات گرمایشی و حرارت زا باشد. در خصوص نصب باید به فواصل یخچال از هر طرف دیوار، کابینت ها و… دقت کنید. با این روش هوا به خوبی در اطراف یخچال در جریان خواهد بود.

قرار دادن انواع مواد غذایی

یکی دیگر از نکاتی که در استفاده درست و اصولی از این لوازم خانگی مورد توجه قرار می گیرد، عدم قرارگیری مواد غذایی داغ با حرارت بالا در بخش یخچال یا کشوهای فریزر است. با رعایت این نکته ریسک آسیب دیدگی بسیاری از قطعات از بین می رود.

تراز بودن یخچال

تراز بودن ساختار یخچال ساید بای ساید در زمان نصب برای پیشگیری از خرابی قطعات داخلی و عملکرد مناسب تر دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین بخوانید : علت آب دادن یخچال و راه های رفع آن

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع ارور ساید بای ساید فریجیدر و روش های رفع آن ها نکاتی را بررسی کردیم. شما می توانید با در نظر گرفتن هر یک از این مجموعه نکات، طول عمر یخچال ساید خود را افزایش دهید. قیمت بالای خرید این لوازم خانگی برقی، خرید مجدد آن را برای بسیاری از مردم دشوار می کند. از این رو باید حتما به نکات نگهداری از این لوازم خانگی در طولانی مدت دقت داشته باشید.

در ادامه بخوانید : ارور یخچال فریزر ال جی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *