ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

ارورهای یخچال فریزر ال جی LG

روش های قدیمی تعمیر و نگهداری از یخچال و فریزرهای ال جی بسیار زمان بر و دشوار هستند. در گذشته برای عیب یابی هر یک از این تجهیزات تک تک قطعات سیستم باز شده و بررسی می شدند.

به این ترتیب کار تعمیرکاران دشوارتر و فرایند عیب یابی پیچیده تر می شد. اما امروزه سیستم هایی برای رفع ارورهای موجود در دستگاه ابداع شده اند که از بین بردن این مشکلات را ساده تر می کنند.

سیستم کدینگ و خطایاب یخچال فریزر ال جی یک فناوری مدرن در ساختار این لوازم خانگی است که انواع مشکلات در این سیستم ها را با علائم و نشانه های مختلف مشخص می کند. به این ترتیب در هزینه های تعمیرات، انرژی تکنیسین ها و تعمیرکارها و … صرفه جویی شده و کیفیت تعمیر قطعات فرسوده افزایش می یابد.

در این بخش با چندی از پرتکرارترین ارورهای یخچال فریزر ال جی آشنا می شوید.

ارورهای یخچال فریزر LG

کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ال جی

بر روی یخچال فریزر ال جی علامت ها و ارورهای مختلفی نمایش داده می شوند که هر یک از آن ها از نام قطعات موجود در دستگاه به وجود آمده اند. این علائم بسته به نوع شرکت سازنده یخچال و ویژگی های فنی این تجهیزات متفاوت خواهند بود.

در این علائم از حروف لاتین و گاها برخی اعداد استفاده شده است. برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

کد خطای H مربوط به خطاهای بخش هیتر المنت دستگاه است. خرابی های مدار یخچال نیز زمینه ساز ایجاد چنین خطاهایی می شود.

رفع ارور H:

برای رفع این مشکل باید به سالم بودن هیتر دقت داشته و در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید. قطعه المنت از یخ زدگی لوله ها و سایر بخش های جانبی آن ها در یخچال شما پیشگیری می کند و ایجاد هر گونه آسیب در آن مخاطراتی به دنبال دارد.

برای عیب یابی این قطعه از یک اهم سنج استفاده شده و با استفاده از آن اهم المنت دستگاه مشخص خواهد شد. ولتاژ خروجی هیتر و گرم شدن این قطعه نیز در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. در این راستا هیتر را در مدار اجباری قرار داده و از کیفیت عملکرد آن اطمینان حاصل می کنیم.

یکی دیگر از رایج ترین ارورها در سیستم لوازم خانگی ال جی، IS نام دارد که دلیل به وجود آمدن آن به بخش سنسور یخ ساز مربوط می شود. برای تشکیل بهینه یخ ها در این قسمت دمای محیط مورد توجه قرار می گیرد.

سنسورهای یخساز وظیفه کنترل دمایی را بر عهده دارند و سلامت آن ها بر کل سیستم تاثیر می گذارد.

رفع ارور IS:

برای رفع ارور IS در یخچال فریزر ال جی گاها باید برخی قطعات موجود در این بخش تعویض شوند. در این زمینه حتما از تکنیسین های حرفه ای کمک بگیرید.

برخی علائم در صفحه نمایشگر LG نشان دهنده خرابی نیستند و تنها وضعیت دستگاه را گزارش می کنند. از میان آن ها می توان به ارور OFF اشاره کرد که نشان از نسخه دمو و قابلیت نمایش فروشگاهی دستگاه دارد.

با استفاده از این گزینه می توانید، کل سیستم خنک کنندگی دستگاه را غیر فعال کرده و برای صرفه جویی در میزان مصرف انرژی از آن استفاده کنید.

گزینه OFF در این لوازم خانگی با استفاده همزمان از دو دکمه ICE PLUSE LOCK و REFREGRATOR فعال می شود. با این دو گزینه را همراه با هم فشار داده و علامت OFF را فعال کنید.

در این لوازم خانگی کد 67 از اهمیت زیادی برخوردار است. نمایش این علامت نشان می دهد که درب یخچال به درستی بسته نشده است. بسته نشدن درست درب سبب خرابی برخی اجزا و قطعات داخلی دستگاه می شود و به سیستم اصلی یخچال آسیب می رساند.

علت بروز بسیاری آسیب ها و فرسودگی برخی قطعات باز ماندن طولانی درب یخچال در مدت استفاده است. در صورتی که چیزی مانع بسته شدن کامل درب یخچال یا هوایی وارد محفظه یخچال شود خطای 67 نمایش داده می شود.

رفع ارور 67:

در این وضعیت باید به شکاف های موجود در بخش درب دستگاه نیز توجه داشته باشید.

در سیستم یخچال فریزر ال جی کد خطای CO به صورت چشمک زن نمایش داده می شود. این کد خطا نشان دهنده عدم برقراری ارتباط بین صفحه نمایشگر و برد اصلی دستگاه بوده و نشان دهنده مشکلات برقراری اتصالات است.

رفع ارور CO:

با مشاهده آن باید به اتصالات و سیم کشی های موجود در میان این دو قطعه توجه داشته باشید. در صورتی که خطا به صورت ثابت نمایش داده شود، باید به برد دستگاه توجه داشته باشید.

در این وضعیت عملکرد استاندارد این قطعه مورد توجه قرار می گیرد. برای رفع این مشکل می توانید سیم برق دستگاه را از پریز جدا کنید تا سیستم برقی یخچال قطع شود. با این روش یخچال شما ریست شده و احتمال رفع خطا وجود دارد.

کد خطای D5 نشان دهنده بروز مشکلات جدی در سیستم یخ زدای یخچال خواهد بود. با مشاهده این کد باید سنسورهای یخ زدای سیستم را بررسی کنید.

با مشاهده این خطا باید سنسورهای انتقال پیام به برد دستگاه را برای یخ زدایی بررسی کنید. در صورتی که خطایی در این سنسورها و انتقال پیام های آن ها به وجود بیاید، سیستم یخ زدایی دستگاه عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

رفع ارور D5:

برای رفع این مشکل می توانید این سنسور را از محل خارج کرده و بخارات موجود در آن را برطرف کنید. شل بودن سنسور در محل نصب نیز از مهمترین ایرادات موجود در آن است.

خطای r در یخچال فریزر و یخچال دوقلوی ال جی در صورت خرابی سنسور یخچال نمایان می شود.

رفع ارور r:

مواردی که باید چک شود تا ارور یخچال فریزر ال جی رفع شود:

  • رنج اهمی سنسور یخچال
  • اتصالات
  • برد

ارور یا کد خطا d در یخچال فریزر یا دریخچال دوقلو ال جی مربوط به سنسور دیفراست (برفک زدایی) می‌باشد.

علت بروز ارور یا پیغام d در یخچال فریزر یا در یخچال دوقلو ال جی ایراد در سنسور دیفراست، اتصالات و … می‌باشد.

هنگامی که ارور d روی نمایشگر یخچال فریزر یا در یخچال دوقلو ال جی نمایان می‌شود.

رفع ارور d:

  • بررسی سنسور دیفراست
  • بررسی ترمودیسک و ترموفیوز
  • بررسی برد الکترونیکی

این خطا به دلیل اختلال در عملکرد سنسور فریزر نمایش داده می شود.

رفع ارور a1:

  • سیم های ارتباطی را بررسی کنید و میزان اهم سنسور را چک کنید.
  • در صورت نیاز لازم است سنسور داخل فریزر تعویض شود.

این کدخطا در یخچال فریزر ال جی نشان دهنده ی ایراد در سنسور دیفراست می باشد.

رفع ارور a2:

  • سیم های ارتباطی را بررسی و در صورت نیاز تعویض نمایید.
  • میزان اهم سنسور را چک بکنید.
  • در صورت نیاز سنسور دیفراست را تعویض نمایید.

این خطا در یخچال فریزر ال جی نشان دهنده ی این است که دیفراست کار خودش را به خوبی انجام نمی دهد.

رفع ارور a3: 

  • سنسور دیفراست را به همراه اتصالات آن بررسی نمایید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • برد الکترونیکی را بررسی کرده و در صورت خرابی تعمیر نمایید.
  • ترمودیسک، ترموفیوز، المنت و برد را بررسی نمایید.
  • ممکن است المنت نیاز به تعویض داشته باشد.

رفع ارور یخچال فریزر ال جی LG

برای رفع ارور یخچال ال جی، باید با دقت و شناخت بسیار زیاد نسبت به ساختار این دستگاه داشته باشید. در واقع منظور از عیب یابی یخچال فریرز ال جی، شناخت کامل ارورها، ایرادات و مشکلاتی است که در این دستگاه ایجاد می شود. این مشکلات و ایرادات با داشتن کمی مهارت و تخصص به راحتی برطرف می شوند. معمولا ارورهایی که بر روی نمایشگر یخچال فریزر ال جی نمایش داده می شوند، بسیار متداول بوده و در هر زمانی ممکن است با آنها مواجه شوید.

باید به این نکته توجه نمایید که در صورت عدم رفع ارور و خرابی دستگاه ممکن است یخچال فریزر از کار افتاده و دچار مشکلات بزرگتری شود. در صورتی که از طریق لیست فوق نتوانستید مشکل یخچال فریزر خود را برطرف کنید، می توانید از تکنسین های نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی در تبریز کمک بگیرید.

بخوانید : ارورهای ساید بای ساید ال جی LG

جمع بندی

در این بخش برخی از مهمترین علامت ها و ارورهای نمایش داده شده بر صفحه نمایشگر یخچال فریزر ال جی را بررسی کردیم که به شما کمک می کنند عیب یابی این لوازم خانگی را با دقت عملکرد بیشتری انجام دهید.

برای عیب یابی ساده و سریع این لوازم خانگی استفاده از سیستم کد خوان دستگاه مزایای بی شماری به همراه دارد. این سیستم حرفه ای در اکثری یخچال فریزرهای جدید برند ال جی به کار رفته و عملکرد دستگاه را حرفه ای تر می کند.

در ادامه نیز بخوانید : ارور یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *