ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

فهرست مطالب
دلیل لرزش زیاد لباسشویی

لرزش ماشین لباسشویی در حین کار یکی از علائم خطر و نشانه بروز مشکل در این لوازم خانگی است. از این رو باید پس از مشاهده این علائم، به دنبال رفع ایرادات داخلی دستگاه بگردید. در برخی موارد این لرزش ها به دلیل استفاده نادرست از دستگاه به وجود می آیند. لرزش دستگاه به هر دلیلی که ایجاد شده باشد، در طولانی مدت به بخش های مختلف آن آسیب می رساند. برای پیشگیری از خراب شدن قطعات اصلی دستگاه، مشکل لرزیدن زیاد ماشین لباسشویی را جدی بگیرید و این موارد را با کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای در میان بگذارید.

چرا لباسشویی می لرزد

دلیل لرزیدن زیاد ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی می لرزد؟

با کمی آگاهی در رابطه با ساختار ماشین های لباسشویی، رفع برخی مشکلات در ساختار این لوازم خانگی ساده تر می شود. اگرچه برای رفع مشکل لرزش ماشین لباسشویی باید به تعمیرکاران حرفه ای و متخصصین این حرفه مراجعه کنید، اما چند تکنیک ساده در این خصوص بسیار کمک کننده خواهد بود. در هر یک از برندهای لباسشویی، دلایل مختلفی سبب ایجاد لرزش می شوند. به همین خاطر پیش از عیب یابی کامل باید به برند سازنده دستگاه خود و مدل آن دقت کنید.

بیشتر بخوانید : بررسی علامت e در یخچال بکو

به طور کلی ایجاد لرزیدن ماشین لباسشویی، سبب ایجاد سر و صدای زیاد و بر هم خوردن آرامش محیط خانه خواهد شد. با این وجود برطرف کردن این مشکلات اهمیت زیادی دارد. برخی از مهمترین دلایل بروز مشکل لرزش در ادامه بررسی می شوند.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

حتما شما هم یک بار با وضعیت آزار دهنده لرزش ماشین لباسشویی در حین استفاده روبرو شده اید و شرایط نامطلوب ایجاد شده را مشاهده کرده اید. استفاده درست از این لوازم خانگی، نصب دقیق لباسشویی، استاندارد وزنی لباس ها و الیاف برای شست و شو و… به رفع این مشکلات کمک شایانی می کنند. برخی از مهمترین دلایل ایجاد این مشکلات را در زیر مشاهده می کنید:

  • مشکلات پایه لباسشویی

    برای از بین بردن این مشکلات، پیش از هر چیز به پایه های نصب شده در دستگاه دقت داشته باشید. در صورتی که خاصیت چسبندگی پایه ها از بین برود، بروز لرزش در دستگاه امری بدیهی خواهد بود. این لاستیک ها در بخش زیرپایه جلویی نصب می شوند و تراز بودن آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این زمینه جنس کفپوش های داخلی فضای ساختمان نیز مورد توجه قرار می گیرد. اگر این بخش خیلی سُر باشد، قرارگیری پایه ها با مشکل مواجه می شود.

  • مشکلات تراز نبودن لباسشویی

    یکی دیگر از دلیل مهم لرزش زیاد ماشین لباسشویی، تراز نبودن دستگاه در حین نصب است. در صورتی که دستگاه در یک شیب ملایم قرار داشته باشد، در حین کار سر و صدای زیادی از آن به گوش می رسد. نصب دقیق دو پایه دستگاه نیز یکی از مهمترین روش های نصب اصولی آن به شمار می رود. دو پایه جلوی دستگاه به تناسب پایه های عقب نصب می شوند.

  • کم یا زیاد بودن میزان لباس ها

    برای شستن لباس ها در لباسشویی، باید حتما به ظرفیت دستگاه خود توجه داشته باشید. در صورتی که میزان لباس های موجود در لباسشویی از حد استاندارد کمتر یا بیشتر باشد، مشکلات سر و صدا و لرزش دستگاه به وجود می آیند. با وجود این مشکلات، تقسیم وزن در زمان آبکشی به سختی انجام می شود و این مسئله سبب لرزش دیگ دستگاه خواهد شد. زیاد بودن میزان لباس ها به کمک فنرهای دستگاه آسیب وارد کرده و سبب ایجاد سر و صدا می شود. بهترین روش برای استفاده از این لوازم خانگی، پر کردن بخش آبکش تا یک وجب از سقف دستگاه است.

  • شست و شوی مجزای تن پوش و حوله

    برای رفع لرزش ماشین لباسشویی باید به نوع الیاف و پوشاکی که در دستگاه قرار می گیرند توجه داشته باشید. در صورتی که پتوها و الیاف حوله ای را به تنهایی در دستگاه بیندازید، آبکشی الیاف بسیار دشوار خواهد شد. سنگین شدن الیاف در زمان شست و شو سر و صدای زیادی به وجود می آورد. توصیه می کنیم برای شستن این الیاف، چند لایه لباس دیگر در دیگ دستگاه بیندازید. همواره میزان استاندارد ظرفیت لباسشویی را نیز مورد توجه قرار دهید.

  • خرابی کمکی دیگ

    خرابی برخی از قطعات به مشکلات ایجاد لرزش در این لوازم خانگی دامن می زنند! یکی از این قطعات کمکی دیگ دستگاه است. کمک نگهدارنده های دیگ لباسشویی در شرایط خاص، آسیب می بینند و عملکرد دستگاه را مختل می کنند. در این زمینه باید به کمک فنرهای دیگ از بخش های پایین و بالا توجه داشته باشید و به نمایندگی تعمیر لباسشویی اسنوا تبریز و نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در تبریز مراجعه کنید تا در صورت نیاز بتوانید این قطعات را تعویض کنید.

  • مشکلات پیچ های پشت لباسشویی

    در هر یک از ماشین های لباسشویی، پیچ هایی در بخش پشتی دستگاه نصب می شوند که از دیگ در زمان حمل و نقل و جا به جایی محافظت می کنند. وقتی ماشین لباسشویی نصب می شود، این پیچ ها هم باز خواهند شد. در صورت بسته بودن پیچ ها، سر و صدا و لرزش زیادی در دستگاه به وجود می آید.

همچنین بخوانید : ارور ساید سامسونگ اینورتر

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی

استفاده از پد ضد لرزش برای لرزیدن زیاد لباسشویی

راه های جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی

اگر مشکل لرزش ماشین لباسشویی در دستگاه شما جدی است، باید حتما به تعمیرکاران و تکنیسین های متخصص این حوزه مانند نمایندگی تعمیرات لوزم خانگی در تبریز مراجعه کنید. اما در صورتی که مشکل به استفاده غیر اصولی از دستگاه مربوط شود، به سهولت می توان از آن پیشگیری کرد. برخی از مهمترین روش های جلوگیری از لرزش زیاد ماشین لباسشویی به شرح زیر هستند:

  • عروسک های پولیشی را در ماشین نیندازید!

    برای این که از بروز این مشکلات پیشگیری کنید، از انداختن برخی اقلام در ماشین لباسشویی خودداری کنید. عروسک های پولیشی، بالش های مصنوعی و… از الیاف ممنوعه برای شست و شو در لباسشویی به شمار می روند. در صورتی که این الیاف را در لباسشویی بیندازید، پرز می دهد و پرز ایجاد شده به قطعات دستگاه آسیب می رساند. این پرزها از فیلترهای دستگاه عبور کرده و به پمپ لباسشویی آسیب می رسانند.

  • از مواد شوینده به اندازه استفاده کنید!

    یکی دیگر از راهکارهایی که به شما در پیشگیری از لرزش زیاد ماشین لباسشویی کمک می کند، استفاده به اندازه از مواد شوینده است. استفاده بیش از حد از این مواد باعث تمیزی بیشتر نمی شود؛ فقط به دستگاه شما آسیب می رساند. به مرور زمان این مواد شوینده اضافه در بخش لگن لباسشویی جمع شده و رسوب می کنند. لباسشویی های برند سامسونگ اغلب با این مشکلات روبرو شده و مصرف کننده را به دردسر می اندازند.

  • از محافظ برق استفاده کنید!

    در برخی موارد پیشگیری از مشکل لرزیدن ماشین لباسشویی، با استفاده از یک محافظ برق استاندارد به سهولت از بین می رود. در سال های اخیر نوسانات برقی در کشور ما سبب آسیب دیدگی بسیاری از دستگاه های برقی شده است. از این رو برای هر یک از این لوازم برقی باید حتما از یک محافظ برق استفاده شود. در صورت اتصال مستقیم دستگاه به برق، نوسانات برقی سبب نیم سوز شدن لباسشویی می شوند. این مشکل به تدریج سبب ایجاد لرزش در ساختار دستگاه شما خواهد شد.

جمع بندی

در این بخش به بررسی برخی از دلایل رایج در ایجاد لرزش و سر و صدا در لباسشویی های خانگی پرداختیم که بسیاری از مصرف کنندگان را به دردسر انداخته اند. با به کارگیری راهکارهای ارائه شده تا حد قابل توجهی از شر سر و صدای زیاد لباسشویی خود راحت خواهید شد. این لوازم خانگی در طولانی مدت با آسیب های جدی روبرو می شوند و استفاده درست از آن ها شرط ماندگاری طولانی مدت خواهد بود.

در ادامه بخوانید : برای جرم گیری لباسشویی دوو چه باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *