ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

جرم گیری ماشین لباسشویی چگونه انجام می شود؟

فهرست مطالب
جرم گیری لباسشویی

انجام به موقع جرم گیری ماشین لباسشویی برای استفاده بهتر از هر یک از این لوازم خانگی یکی از مهمترین نکاتی است که خانم های خانه دار مورد توجه قرار می دهند. در صورتی که به این نکته مهم در نگهداری از ماشین لباسشویی خود دقت نداشته باشید، در آینده باید هزینه های هنگفتی برای تعمیرات این لوازم خانگی بپردازید. ایجاد رسوب در ماشین های لباسشویی و بخش های فنی آن ها آسیب های جدی به ساختار دستگاه شما وارد می کند. به همین خاطر تکنیسین های حرفه ای از راهکارهایی متعددی برای از بین بردن جرم دستگاه استفاده می کنند. در صورتی که میزان رسوب ایجاد شده در سیستم فنی ماشین لباسشویی زیاد باشد، حتما باید از مراکز معتمد برای از بین جرم و رسوب ها کمک بگیرید.

دلایل جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از پرمصرف ترین لوازم خانگی محسوب می شود. به همین خاطر در طولانی مدت مواد آهکی و رسوبات بسیاری وارد بخش های مختلف دستگاه شما و بر عملکرد فنی آن تاثیر نامطلوب بر جای می گذارند. به همین خاطر جرم گیری لباسشویی برای پیشگیری از این مشکلات انجام می شود. علاوه بر این جرم ها و رسوبات ایجاد شده از شست و شوی مطلوب لباس ها پیشگیری کرده و گاها سبب ایجاد بوی نامطلوب در الیاف پارچه ای خواهند شد. در صورتی که این مواد اضافی را از ساختار ماشین خود پاکسازی کنید، بی شک کلیه اجزا عملکرد بهتری خواهند داشت و از این لوازم خانگی به بهترین نحو استفاده خواهید کرد.

نحوه رسوب زدایی لباسشویی

جرم گیری لاستیک درب ماشین لباسشویی

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی

جرم گیری ماشین لباسشویی با استفاده از مواد دم دستی مانند سرکه، جوش شیرین و … انجام می شود. اما در صورت حاد شدن مشکل این فرایند تعمیراتی به مراکز معتبر مانند تبریز فیکسر سپرده می شود. در مجموعه های تعمیراتی معتبر اغلب از راهکارهای حرفه ای و دستگاه های مخصوص برای جرم گیری استفاده می کنند. در این زمینه باید به جرم گیری همه بخش های ماشین لباسشویی خود دقت داشته باشید. در ساختار هر یک از این لوازم خانگی قطعات مختلفی به کار رفته اند که جرم گیری آن ها اهمیت دارد.

  • بدنه ماشین لباسشویی

    در برخی موارد برای تعمیر لباسشویی اسنوا و سایر بندی های لباسشویی باید به رسوب گیری بخش بدنه دستگاه بپردازیم. این قسمت در معرض آسیب های گوناگون قرار دارد و باید به صورت مرتب جرم گیری شود. شما می توانید برای جرم گیری این بخش از اسفنج و آب و کمی مواد سفید کننده استفاده کنید. برای انجام این فرایند پیش تر باید دستگاه خود را خاموش کرده باشید. برای محافظت بیشتر می توانید از دستکش نیز استفاده کنید.

  • لاستیک دور درب

    رسوب زدایی ماشین لباسشویی در بخش لاستیک دور درب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نمی شود، بی شک مقادیر بالایی جرم در این قسمت گیر کرده اند. برای از بین بردن این مشکل می توانید از مقادیری سرکه سفید استفاده کنید. با استفاده از یک برس نرم سرکه را به بخش های رسوب گرفته آغشته کرده و سپس درب را باز بگذارید تا بوی سرکه از بین برود.

  • فیلتر

    برای تکمیل فرایند رسوب زدایی ماشین لباسشویی باید حتما فیلترهای دستگاه را نیز جرم گیری کنید. برای رفع رسوبات در این قسمت باید فیلتر را در محل قرارگیری خود خارج کنید. سپس زباله ها و آشغال ها را خارج کرده و از یک مسواک برای جرم گیری مواد استفاده کنید. به این ترتیب فیلتر به صورت کامل تمیز می شود. در این قسمت از لباسشویی شما در طولانی مدت پرزهای لباس و انواع آلودگی ها جمع می شوند که باید از بین بروند.

  • محفظه مواد شوینده

    بخش محفظه لباسشویی نیز در معرض ایجاد رسوب قرار دارد. برای جرم گیری لباسشویی در بخش محفظه مواد شوینده باید آن را از محل خارج کرده و با استفاده از مسواک کلیه درزهای آن را جرم گیری این کنید. سپس قطعه را خشک کرده و در محل خود قرار دهید.

  • محفظه دیگ

    رسوب زدایی ماشین لباسشویی در بخش دیگ نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این قسمت به صورت مستقیم با لباس های ما در تماس است. برای جرم گیری این قطعه از سرکه یا قرص های جرم گیر استفاده می شود. سپس لباسشویی روشن شده و چرخه شست و شو در دیگ انجام می گیرد. سپس دیگ آبگیری شده و خشک می شود.

نحوه رسوب زدایی ماشین لباسشویی

نحوه رسوب زدایی بدنه ماشین لباسشویی

رسوب زدایی لباسشویی با استفاده از انواع جرم گیرها

برای انجام جرم گیری ماشین لباسشویی از انواع مواد و راهکارهای سنتی و صنعتی استفاده می شود. هر یک از این مواد با در نظر گرفتن نوع قطعه مورد نظر انتخاب می شوند. در این زمینه مواد زیر بیشترین کارایی را خواهند داشت:

  1. سرکه و جوش شیرین

    سرکه و جوش شیرین از مهمترین پاک کننده ها در ماشین لباسشویی شما به شمار می روند. جرم گیری لباسشویی با استفاده از این مواد در سریع ترین زمان ممکن انجام می گیرد. سرکه کلیه رسوبات را در خود حل کرده و آن ها را از قطعات درگیر جدا می کند. پس از استفاده از سرکه برای جرم گیری قطعات لباسشویی باید دستگاه را آبگیری و خشک کنید.

  2. قرص و پودر جرم گیر

    رسوب زدایی ماشین لباسشویی با پودرهای مخصوص نیز میسر خواهد بود. شما می توانید از برنامه شست و شوی کتان برای استفاده از پودر جرم گیر استفاده کنید. این پودرها در برندهای مختلف در بازارهای فروش عرضه می شوند. این مواد اغلب برای از بین بردن رسوبات موجود در بخش دیگ ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرند و طرز کار ساده ای دارند.

جرم گیری لباسشویی چگونه است

استفاده از قرص جرم گیر برای جرم گیری لباسشویی

بهترین زمان برای جرم گیری ماشین لباسشویی

بسیاری از مشکلات موجود در سیستم ماشین های لباسشویی با یک جرم گیری ساده از بین می روند. در خصوص تعمیر لباسشویی دوو و سایر برندهای این لوازم خانگی، این تکنیک ساده کارایی خواهد داشت. برای انجام این فرایند باید به برخی نشانه ها دقت داشته باشید:

  1. اگر پس از تکمیل فرایند شست و شو لکه ها و آلودگی هایی بر روی پوشاک مشاهده کردید،
  2. اگر از محفظه شست و شوی ماشین بوی نامطلوبی به مشام می رسد،
  3. در صورت کاهش راندمان کاری ماشین لباسشویی
  4. و…

پس از مشاهده هر یک از این نشانه ها فورا برای جرم گیری دستگاه اقدام کنید. این موارد تنها در اثر ایجاد رسوب در دستگاه به وجود می آیند.

نکاتی برای جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

برای انجام دقیق فرایند رسوب زدایی ماشین لباسشویی باید به چند نکته ساده و کلیدی دقت داشته باشید. برخی از این موارد را در زیر مشاهده می کنید:

  • توصیه می کنیم هر 6 ماه یک بار برای انجام رسوب گیری دستگاه خود اقدام کنید تا مشکلی در قطعات فنی لباسشویی به وجود نیاید.
  • برای انجام رسوب زدایی لباسشویی بیشتر از مواد سنتی و در دسترس استفاده کنید. این مواد ریسک آسیب رسیدن به قطعات دستگاه را به حداقل می رسانند و روش استفاده ساده تری دارند.
  • برای رسوب زدایی بخش های داخلی لباسشویی می توانید از برنامه های مختلف تعریف شده در این دستگاه استفاده کنید. برنامه های کتان و کتان پلاس بهترین گزینه در این زمینه به شمار می روند.
  • برای رسوب زدایی لباسشویی می توانید از کلیه برندهای قرص یا پودر جرم گیر استفاده کنید. برندهای جرم گیر بوش، سامسونگ و… در بازارهای فروش عرضه شده و هر یک برای رسوب زدایی برخی دستگاه ها به کار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *