ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی (دوو، اسنوا، بوش و …)

فهرست مطالب
دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی

ماشین های لباسشویی از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اما مواقعی هم ممکن است آب داخل مخزن لباسشویی جمع شود و ماشین لباسشویی نتواند آب داخل مخزن را خالی کند. شما ابتدا باید چک کنید که آب داخل مخزن تمیز است یا کثیف، چون علت جمع شدن آب تمیز و کثیف در ماشین لباسشویی با هم متفاوت است و در صورت تمیز بودن آب، ممکن است مشکل از خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی و یا خرابی برد دستگاه باشد ولی در صورت کثیف بودن آب داخل مخزن، احتمالا خرابی پمپ تخلیه یا فیلتر تخلیه یا شلنگ تخلیه و یا گرفتگی فاضلاب باعث جمع شدن آب کثیف در ماشین لباسشویی و علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شود.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

دلایل جمع شدن آب در لباسشویی

  1. خرابی شیربرقی ماشین لباسشویی

    شیر برقی وظیفه ی انتقال آب به دستگاه را دارد و در صورتی که شیر های ورودی دچار مشکل شده باشند می تواند باعث علت تخلیه نشدن آب لباسشویی در مخزن شود. ماشین لباسشویی دارای دو شلنگ ورودی به دستگاه است که در پشت ماشین لباسشویی قرار گرفته است، و معیوب بودن هریک از این شیلنگ ها باعث جمع شدن آب در داخل مخزن می شود.

  2. خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

    ماشین لباسشویی های جدید دارای برد الکترونیکی هستند. برد وظیفه کنترل لباسشویی و انتقال فرمان به قطعات دیگر دستگاه و ایجاد برنامه مشخص برای شست و شوی لباس های مختلف و زمان تخلیه را صادر می کند. قطع و وصل کردن آب هنگام شست و شو، از مهمترین کارکردهای برد الکترونیکی است و اگر برد دارای نقصی باشد و به درستی کار نکند یا در زمان نامناسب فرمان های اشتباهی صادر کند ممکن است آب از دیگ دستگاه تخلیه نشود و داخل آن جمع شود.

  3. خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

    پمپ تخلیه وظیفه ی تخلیه آب از داخل محفظه ماشین لباسشویی را دارد تا عمل شست و شو به پایان برسد. اگر بعد از بررسی تمامی مراحل ذکر شده باز هم آب داخل مخزن ماشین لباسشویی جمع شده باشد شما بایستی پمپ تخلیه دستگاه را چک کنید و اگر ایرادی داشت آن را برطرف کنید.

  4. کثیف بودن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی

    از دیگر علت های تخلیه نشدن آب لباسشویی، مسدود بودن و کثیفی و گرفتگی فیلتر ماشین می باشد. در ماشین های لباسشویی قطعه ای به نام فیلتر وجود دارد که مواد جامد و پرز و مو و زیپ و دستمال کاغذی نمی توانند از آن عبور کنند. این قطعه تاثیر زیادی بر طول عمر ماشین دارد و به صورت مرتب باید چک شود و در صورت تمیز نکردن فیلتر، سطح آن به مرور مسدود شده و آب را تخلیه نمی کند. شما بایستی پمپ تخلیه را از جای خود خارج کنید و شی داخل آن را بیرون آورید.

  5. گرفتگی شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

    شلنگ تخلیه در روند تخلیه آب از ماشین لباسشویی نقش اساسی دارد ولی ممکن است به مرور رسوب بگیرد و مسیر عبور فاضلاب لباسشویی را مسدود کند و به همین دلیل آب به عقب بر می گردد و تخلیه نمی شود.

  6. خرابی سوئیچ سنجش سطح آب ماشین لباسشویی

    در مخزن ماشین های لباسشویی سوئیج هایی برای سنجش مقدار آب موجود در مخزن وجود دارند. اگر سطح آب بیشتر از مقدار استاندارد شود، به برد اطلاع داده می شود و برد فرمان قطع ورود جریان آب را به شیر برقی صادر می کند. در برخی مواقع این قطعه دچار اشکال شده و به اشتباه فرمان ورود آب به شیر برقی صادر می کند بنابراین یکی از علل جمع شدن آب در مخزن لباسشویی می باشد.

  7. گیر کردن اشیا داخل پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

    اگر زمانی متوجه شدید ماشین حین کار صداهای غیر عادی دارد و آب در ماشین لباسشویی جمع شده و تخلیه هم انجام نمی شود، حتما پمپ را چک کنید. بعضی مواقع هم ، گیر کردن اشیای ریز مانند دکمه و زیپ و دستمال کاغذی و … باعث می شود که پمپ تخلیه نتواند به درستی کار کند. پمپ تخلیه باید از چای خود خارج و شی داخل آن بیرون آورده شود.

  8. خرابی هیدرو سنسور ماشین لباسشویی

    از دیگر قطعات مهم و کاربردی ماشین لباسشویی هیدرو سنسور می باشد. وظیفه ی هیدرو سنسور در ماشین لباسشویی این است که میزان آب داخل مخزن ماشین لباسشویی را مشخص کند و سپس با فرمان برد الکترونیکی دستگاه عمل شست و شو را به پایان برساند.

    اگر هیدرو سنسور ماشین لباسشویی در تشخیص میزان آب ورودی دستگاه فرمان اشتباه صادر کند و آب بیشتری وارد مخزن ماشین لباسشویی کند در نتیجه آب داخل دیگ جمع می شود و ماشین نمی تواند آب اضافی را تخلیه کند. هیدرو سنسور از قطعات مهم ماشین لباسشویی می باشد و خراب شدن آن می تواند یک دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی باشد.

مطالعه کنید: علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و راه های رفع آن

دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو

در همه ی ماشین های لباسشویی، آب از طریق لوله کشی وارد دستگاه می شود و فرایند شست و شو را آغاز می کند. اگر هر یک از قطعات ماشین دچار نقص و آسیبی شده باشند و یا درست کار نکنند، پروسه ورود آب به ماشین با مشکل مواجه خواهد شد.

شما با انتخاب برنامه و زدن کلید شروع، می بینید که آب وارد دستگاه نمی شود پس از زدن دکمه استارت، قطعه ای به نام شیر برقی وارد عمل می شود و فرمان های لازم را به قطعات دیگر صادر می کند. سپس مگنت شیر ورودی باز شده و آب وارد دستگاه می شود. پس از تکمیل ظرفیت، برد دستور قطع آب را می دهد.

بنابراین باید دلیل جمع شدن آب در لباسشویی دوو را در یکی از قطعات شیر برقی، برد، پمپ، فیلتر یا شیلنگ تخلیه و یا هیدرو سنسور ماشین جستجو کنید و اصولا خرابی شیر برقی دلیل اصلی بروز این مشکل و علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو می شود و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دوو پیدا می کنید.

بخوانید: ارور یخچال یخساران

دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی

چرا آب لباسشویی تخلیه نمی شود؟

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا

در ماشین های لباسشویی اسنوا اگر یکی از قطعات ماشین دچار نقص و آسیبی شود نمی تواند عمل تخلیه را درست انجام دهد. در ماشین های لباسشویی اسنوا پس از زدن دکمه استارت، قطعه ای به نام شیر برقی وارد عمل می شود و فرمان های لازم را به قطعات دیگر صادر می کند. سپس مگنت شیر ورودی باز شده و آب وارد دستگاه می شود. پس از تکمیل ظرفیت، برد دستور قطع آب را می دهد.

بنابراین باید علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا را در یکی از قطعات شیر برقی، برد، پمپ، فیلتر یا شیلنگ تخلیه و یا هیدرو سنسور ماشین جستجو کنید و اصولا خرابی شیر برقی و مسدود شدن فاضلاب دلیل اصلی بروز این مشکل و علت جمع شدن آب در لباسشویی اسنوا می شود. در این شرایط باید برای تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا اقدام فرمایید.

رفع مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

پس از بررسی علت های تخلیه نشدن آب لباسشویی باید درصدد رفع این مشکل بربیایید. برای رفع مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا باید شیر آب گرم و سرد دستگاه را ببندید. پریز ماشین را از برق، جدا کنید.
  • پنل بالایی را به آرامی از دستگاه بردارید و اتصالات شیر برقی را با احتیاط باز کند و شیر برقی ماشین لباسشویی را تعویض کنید.
  • پس از بستن پنل و وصل کردن شیرهای آب سرد و گرم، ماشین را روشن کرده و تست کنید.

اصولا در بیشتر موارد پس از انجام این کار، مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی برطرف می شود.

همچنین بخوانید: 12 علت کار نکردن یخساز ساید بای ساید و یخچال فریزر

تعمیر ماشین لباسشویی و حل مشکل تخلیه نشدن آب

خرابی و ایراد در شیر برقی یک علت تخلیه نشدن آب لباسشویی می باشد. بنابراین بهترین روش برای حل مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی، تعویض شیر برقی است. در صورت برخورد با این مشکل، باید از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. تیم تعمیرات نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در تبریز، سریعا به محل اعزام شده و ماشین شما را با دقت بررسی می کنند.

به دلیل عدم آگاهی و آموزش های لازم، از هرگونه اقدام تخصصی و حیاتی در جهت تعمیر ماشین لباسشویی خود بپرهیزید؛ زیرا این کار سبب آسیب های جدی به قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی می شود و به دنبال آن خسارت های سرسام آور متحمل شما می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *