ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

ارور یخچال فریزر زانوسی ZANUSSI

ارورهای یخچال فریزر زانوسی

خطاهای یخچال فریزر زانوسی

ارور یخچال فریزر زانوسی ZANUSSI

سیستم های سرمایشی برند زانوسی علی رغم کیفیت بالا، گاها دچار مشکل می شوند و برای رفع این آسیب ها باید به ارورهای موجود در صفحه نمایشگر دستگاه دقت داشته باشید.

این تکنولوژی پیشرفته به شما کمک می کند که آسیب های وارده در این تجهیزات را در سریع ترین زمان ممکن تشخیص دهید.

هر ارور یخچال فریزر زانوسی مربوط به خرابی برخی از قطعات در این لوازم خانگی است که با تشخیص به موقع می توانید آن ها را به سادگی تعمیر کنید. 

برای عیب یابی انواع لوازم خانگی زانوسی باید از سیستم عیب یاب موجود در دستگاه کمک بگیرید. در این سیستم هر یک از آسیب ها، با استفاده از یک کد و حروف انگلیسی نمایش داده می شوند. هر حرف در کنار برخی اعداد به عنوان یک خطا نمایش داده می شود.

در دفترچه راهنمای برخی از این سیستم های سرمایشی در خصوص تشخیص این مشکلات اطلاعاتی شرح داده شده است. استفاده از این جداول راهنمایی برای رفع ارور یخچال فریزر زانوسی مزایای بی شماری به همراه دارد. 

ارورهای یخچال فریزر زانوسی

کدهای خطا و ارور یخچال فریزر زانوسی ZANUSSI

برای رفع مشکلات و آسیب های این لوازم خانگی باید نگاهی به لیست این خطاها بیندازید. در این بخش جدول معرفی انواع ارور یخچال فریزر زانوسی را بررسی می کنیم:

ارور E0 نشان دهنده وجود مشکل در این تجهیزات نیست! با مشاهده این علامت می توانید به سلامت عملکرد هر یک از بخش های یخچال فریزر زانوسی پی ببرید.

E0 نشان می دهد که کلیه بخش های دستگاه شما عملکرد مطلوبی دارند.

در میان انواع ارورهای رایج در این لوازم خانگی، ارور E1 یکی از مهم ترین ها است و آسیب های جدی در این تجهیزات به وجود می آورد.

راه حل: 

  • با مشاهده این علامت باید به سراغ بخش اپراتور دستگاه بروید. این قسمت در اثر نگهداری غیر اصولی از یخچال در معرض آسیب های گوناگون قرار دارد.

  • بررسی میزان مقاومت این سنسورها مشکلات ارور E1 را برطرف می کند.

ارور E2 مربوط به سنسورهای بخش برد پاور است که برخی از آسیب های موجود در این تجهیزات را مشخص می کند.

سنسورهای دمای اتاق یخچال گاها دچار آسیب می شوند و عملکرد سیستم را دچار مشکل خواهند کرد.

اتصالات مربوط به این قسمت می تواند اشتباهاتی در بخش تنظیمات دمایی سیستم به وجود بیاورد.

ارور Normal–SH به دلیل کوتاه شدن سنسورهای فرش فود در این لوازم خانگی مشاهده می شود. در این زمینه باید سنسورهای یخچال را به دقت بررسی کنید.

وجود مشکل در این قطعات، آسیب هایی در ساختار این تجهیزات به وجود می آورد. این ارور یخچال فریزر زانوسی به دلیل مشکل در سیم کشی سیستم نیز به وجود می آید.

تعمیر و تعویض هر یک از این اتصالات می تواند مشکل شما را به کلی برطرف کند.

علت اصلی مشاهده ی کد خطای SH – Normal در یخچال فریزر Zanussi، اتصال کوتاه سنسور فریزر می باشد.

راه حل:

برای برطرف کردن این ارور در یخچال فریزر زانوسی، در مرحله اول دستگاه را از برق بکشید و سپس به سراغ اتصالات و سیم کشی های سنسور فریزر بروید و مطمئن شوید که همگی سالم هستند.

زمانی با ارور SY–EF فریزر زانوسی رو به رو می شویم که فن اپراتور دستگاه از کار افتاده و یا خراب شده باشد.

راه حل:

  • تنها راه رفع کد خطای SY–EF یخچال فریزر زانوسی، بررسی فن اواپراتور، اتصالات و پروانه های آن است. باید تمام اتصالات را بررسی کرده و آن هایی که دچار اتصال کوتاه شده یا قطع شده اند را جایگزین کنید.

  • همچنین باید بررسی کنید که لا به لای پروانه های فن چیزی گیر نکرده باشد.

این ارور به علت خطای ارتباطی بین بردهای دستگاه (برد اصلی و نمایشگر) می باشد که سیستم تشخیص خودکار آن را با نمایش ارور SY – CE یخچال فریزر زانوسی به ما هشدار می دهد.

راه حل:

روش مناسب برای برطرف کردن ارور SY – CE یخچال فریزر زانوسی، بررسی کلیه اتصالات و ارتباطات بین برد الکترونیکی و برد نمایشگر است.

در صورت مشاهده اتصالات خراب و از بین رفته روی هر یک از آنها، سریعاً اقدام به تعمیر محل خرابی کنید.

این ارور به علت خطای ارتباطی بین بردهای دستگاه (برد اصلی و نمایشگر) می باشد که سیستم تشخیص خودکار آن را با نمایش ارور SY – CE یخچال فریزر زانوسی به ما هشدار می دهد.

راه حل:

روش مناسب برای برطرف کردن ارور SY – CE یخچال فریزر زانوسی، بررسی کلیه اتصالات و ارتباطات بین برد الکترونیکی و برد نمایشگر است.

در صورت مشاهده اتصالات خراب و از بین رفته روی هر یک از آن ها، سریعاً اقدام به تعمیر محل خرابی کنید.

دلیل نمایش کد خطای Normal – OP در یخچال فریزر زانوسی، مدار باز شدن سنسور دستگاه است که سیستم تشخیص خطای خودکار این مسئله را با ارور Normal – OP نمایش می دهد.

راه حل:

به منظور برطرف کردن ارور Normal – OP در یخچال فریزر زانوسی، به سراغ سنسور فرش فود و اتصالات آن بروید و با دقت کلیه سیم های متصل به آن را از نظر بگذرانید.

اگر احساس می کنید مجموعه مدار باز شده، سیم از کار افتاده را جایگزین کرده و یک بار دیگر عملکرد یخچال فریزر را بررسی کنید.

مشکلی که منجر به نمایش کد خطای T3 یخچال فریزر Zanussi می شود، مربوط به اتصال کوتاه یا مدار باز شدن سنسور دما و رطوبت دستگاه است.

راه حل:

جهت برطرف کردن ارور T3 یخچال فریزر زانوسی در خانه، باید بتوانید به محل سنسور رطوبت دسترسی یابید و سیم های متصل به آن مورد بررسی قرار دهید.

به دنبال محل اتصال کوتاه یا مدار باز در سیم کشی های دستگاه باشید و در صورت مشاهده، اقدام به تعویض آنها کنید. ممکن است نیاز باشد سنسور خراب تعمیر یا حتی تعویض شود.

ترموستات ایراد دارد.

سنسور دمای NTC ایراد دارد و باید بررسی و در صورت نیاز تعویض گردد.
سنسور دمای NTC ایراد دارد و باید بررسی و در صورت نیاز تعویض گردد.
سنسور دما ایراد دارد.
بعضی صداها هنگام کارکرد عادی هستند. به دفترچه‌ی راهنمای استفاده یخچال فریزر مراجعه کنید.
مطمئن شوید که یخچال فریزر روشن است. مطمئن باشید که دوشاخه به پریز وصل شده است.ولتاژ پریزر را بررسی کنید. وسیله‌ی دیگری را به پریزر وصل کنید و ببینید که درست است یا نه.

درب را باز و بسته کنید تا ببینید که لامپ در حالت استندبای نباشد.

دما را روی اعداد بالاتر قرار دهید. مطمئن شوید که درب یخچال فریزر بسته است. مطمئن شوید که درب خیلی زیاد باز و بسته نمی‌شود.

مطمئن شوید که غذاهای گرم داخل یخچال قرار نداده‌اید. قبل از گذاشتن غذا ابتدا بیرون از یخچال باید خنک شود.

این مورد طبیعی است و زمانی که دیفراست اتوماتیک کار می‌کند آب در صفحه زیر پشت یخچال جمع می‌شود.

مطمئن شوید که سوراخ تخلیه مسدود نشده است. مطمئن شوید که بسته‌های مواد غذایی جلوی جمع شدن آب را نمی‌گیرند.

آبی که کارکرد دیفراست ایجاد می‌شود در صفحه‌ی مربوطه بالای کمپرسور جمع نمی‌شود . صفحه را بررسی کنید که خروجی آب به آن می‌ریزد.

درجه‌ی دما را در موقعیت پایین‌تر (گرم‌تر) قرار دهید.

درجه دمای ترموستات را روی اعداد بالاتر (سردتر) تنظیم کنید. مطمئن شوید که درب دسته بسته می‌شود. مطمئن شوید که غذاهای گرم داخل یخچال فریزر قرار نمی‌دهید. قبل از گذاشتن مواد غذایی گرم داخل یخچال، آن‌ها را سرد کنید.

هر یک از این ارورها به دلایل مختلفی در سیستم فنی دستگاه شما به وجود می آیند. در صورتی که به درستی از این لوازم خانگی نگهداری نکنید، به مرور زمان با انواع ارور یخچال فریزر زانوسی روبرو می شوید.

بخوانید: علت یکسره کار کردن یخچال و راه های رفع آن

رفع ارور و کدخطای یخچال فریزر زانوسی

تکنیک های رفع ارور در این سیستم های سرمایشی به شما کمک می کنند که این تجهیزات را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کنید. خرابی قطعات به کار رفته در این تجهیزات یک مشکل همیشگی است که گاها مصرف کنندگان را به دردسر می اندازد! در این بخش برخی از روش های رفع ارورهای یخچال زانوسی را بررسی می کنیم.

  • رفع مشکل برق رسانی

    یکی از آسیب های موجود در این لوازم خانگی، مشکلات برق رسانی دستگاه است.
    برای رفع این مشکل باید از اتصال برق خانگی اطمینان حاصل کنید.
    در این زمینه بررسی تنظیمات ترموستات حائز اهمیت است.
    مطمئن شوید فیوز دچار سوختگی نشده باشد.

  • رفع مشکل خرابی کمپرسور

    خرابی بخش کمپرسور سیستم های سرمایشی با ارورهایی مشخص می شود. برای رفع این ارور یخچال فریزر زانوسی باید حتما به چینش مواد غذایی در یخچال خود دقت داشته باشید. بررسی سلامت و استحکام درب دستگاه نیز اهمیت دارد؛ به علاوه باید دکمه های کنترلی ترموستات را برای رفع مشکل خرابی کمپرسور چک کنید.

  • مشکلات برفک یخچال

    در صورتی که در این سیستم های سرمایشی، برفک یا یخ زدگی مشاهده شود، پیش از هر چیز به نوارهای لاستیکی اطراف درب مراجعه کنید. میزان دما و رطوبت اطراف دستگاه نیز سبب تشدید این مشکلات می شود. نگهداری اصولی از این لوازم خانگی تا حد قابل توجهی از بروز این مشکلات پیشگیری می کند.

  • مشکلات سر و صدای دستگاه

    سر و صدای زیاد سیستم های سرمایشی نشا دهنده نصب غیر اصولی آن ها در محل مورد نظر است. برای این منظور، لوله های مبرد، دمای کمپرسور و بخش ترموستات و… را بررسی کنید.

جمع بندی

برای این که از سیستم یخچال فریزر خود استفاده مناسبی داشته باشید، باید حتما به سیستم کدخوانی این لوازم خانگی دقت کنید. هر ارور یخچال فریزر زانوسی می تواند نشان دهنده خرابی برخی قطعات اصلی در این تجهیزات باشد. هر علامتی که بر صفحه نمایشگر یخچال زانوسی مشاهده می کنید، خرابی برخی قطعات دستگاه را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید : چرا یخچال بوی بد می دهد؟

البته در این میان استثنائاتی هم وجود دارند! توصیه می کنیم با مشاهده هر یک از این ارورها، هر چه سریع تر به مراکز تعمیراتی همچون تبریز فیکسر مربوطه مراجعه کنید. تعمیرات شخصی بدون مهارت کافی، خرابی های موجود را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید: ارورهای یخچال اینورتر سامسونگ

4 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    سلام.
    ارور FL چشمک زن در فریزر زانوسی نشانه چیست؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  2. محمد گفت:

    سلام.
    ارور FL چشمک زن روی فریزر زانوسی نشانه چیه؟

  3. امیرحسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر ارور srدر فریزر زانوسی از چی میتونه باشه؟ همه چیو تست کردم هیچ قطعه ایی مشکل نداره اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *