ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

نحوه شستن انواع بالش در لباسشویی بدون خراب شدن

فهرست مطالب
شست و شوی بالش در لباسشویی

در هنگام خواب، ایجاد تعریق در بدن و روغن بر روی پوست، آلودگی هایی بر روی بالش به وجود می آورد. به همین خاطر این کالاهای خواب باید به صورت دوره ای شست و شو شوند. بی توجهی به نظافت دوره ای بالش مصرفی، مشکلات پوستی بی شماری برای افراد به وجود می آورد. شما می توانید بالش خود را با رعایت برخی نکات در ماشین لباسشویی بشویید. در این لوازم خانگی برنامه هایی برای شست و شوی این محصولات وجود دارند که با استفاده از آن ها بالش شما به خوبی نظافت می شود. در این بخش به نکات شستن بالش در ماشین لباسشویی می پردازیم.

تنظیمات مناسب شستن بالش در ماشین لباسشویی

فرایند شستن بالش در ماشین لباسشویی در گرم ترین تنظیمات دمایی این لوازم خانگی انجام می شود. برای شستن این کالاهای خواب باید به نوع و مدل بالش خود توجه داشته باشید و بر این اساس تنظیمات اولیه را اعمال کنید. بالش های پشم شیشه، پلی استر، مموری فوم و… هر یک روش شست و شوی خاص خود را در این لوازم خانگی دارند. در ادامه تنظیمات شست و شوی اختصاصی هر یک از این محصولات را در ماشین های لباسشویی معرفی می کنیم.

شست و شوی بالش پلی استر

برای پیشگیری از خراب شدن بالش در ماشین لباسشویی با در نظر گرفتن جنس بالش، تنظیمات دمایی و چرخه شستشوی دستگاه را مشخص کنید. برای شستن الیاف پلی استر در ماشین لباسشویی از مواد شوینده کمتری استفاده کرده و آب دستگاه را در گرم ترین حالت ممکن تنظیم کنید. شستن بالش های پلی استر در لباسشویی ساده تر از بالش های مموری فوم و لاتکس انجام می شود. شما می توانید این بالش ها را پس از شست و شو در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا به خوبی پاکسازی شوند.

نحوه صحیح شستن انواع بالش در لباسشویی

نحوه شستن کوسن در لباسشویی

شستن کوسن در لباسشویی

برای شستن کوسن در ماشین لباسشویی باید به مواد داخلی این محصولات دقت داشته باشید. کوسن ها اغلب بر روی کاناپه قرار می گیرند و یکی از پرمصرف ترین انواع بالش محسوب می شوند. بهتر است هر 6 ماه یک بار این محصولات را بشویید. این کوسن ها در لباسشویی شسته می شوند اما بهترین روش برای نظافت آن ها مراجعه به خشک شویی است.

شستن بالش پر در لباسشویی

بالش های پر به سادگی در لباسشویی شسته می شوند. شما می توانید برنامه الیاف نخی و پشمی را در چرخه شست و شوی ماشین انتخاب کنید. در این زمینه باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. حتما از نبود دکمه و زیپ و لوازم جانبی اضافی در این اقلام اطمینان حاصل کنید.
  2. عدم وجود سوراخ و پارگی در بالش را بررسی کنید؛ وجود این مشکلات سبب خروج مواد داخل بالش خواهد شد.
  3. هرگز برای شستن این کالای خواب در لباسشویی از سفیدکننده استفاده نکنید.
  4. پس از تکمیل فرایند شستشو، آب اضافی بالش را خارج کنید.
  5. برای خشک کردن بالش زمان بگذارید تا بوی آن به صورت کامل از بین برود.

بیشتر بخوانید : جرم گیری ماشین لباسشویی چگونه انجام می شود؟

نکات تنظیم لباسشویی برای شستن بالش

به طور کلی برای شستن انواع دسته بندی های بالش در این لوازم خانگی چند اصل اساسی مورد توجه قرار می گیرند. تنظیمات زیر برای بالش هایی که الیاف مصنوعی دارند اعمال می شوند:

  1. چرخه شست و شوی دستگاه را بر حالت بهداشتی تنظیم کنید.
  2. سطح کثیفی بالش را در حداکثر سطح موجود قرار دهید.
  3. حالت خشک کن دستگاه را فعال کنید. پس از شستشوی کامل، بالش را بر روی یک حوله تمیز قرار داده و خشک کنید.
  4. بهترین زمان برای شستن بالش در لباسشویی 30 دقیقه است. این بازه های زمانی بسته به بزرگی و کوچکی بالش مورد نظر هم مشخص می شود. پس از شست و شو، ده دقیقه زمان برای خشک کردن بالش اختصاص دهید.
  5. برای شستن بالش در لباسشویی به میزان برق مصرفی دستگاه در طول چرخه شستشو توجه داشته باشید.

آیا امکان از بین رفتن بالش در ماشین لباسشویی وجود دارد یا نه؟

بسیاری از مردم برای استفاده از ماشین لباسشویی در شست و شوی کالاهای خواب با مشکلاتی روبرو می شوند؛ بسیار نگران خراب شدن بالش در لباسشویی هستند و از روش های دستی برای نظافت این محصولات استفاده می کنند. اگر در شستن بالش در ماشین لباسشویی به نکات ایمنی این فرایند توجه داشته باشید، ریسک خراب شدن بالش به حداقل می رسد. در این زمینه باید به جنس و نوع بالش مورد نظر، ابعاد، نوع مواد شوینده و برنامه شست و شوی انتخابی توجه داشته باشید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که هرگز نباید از سفید کننده لباس برای شستن بالش در لباسشویی استفاده کنید؛ با استفاده از این ماده، بالش شما پس از شست و شو به یک توپ تبدیل می شود!

در صورتی که به این نکات توجه داشته باشید، هیچ آسیبی به بالش شما وارد نمی شود. هر روش شستن بالش مزایا و معایب خاص خود را دارد. شست و شو با ماشین در وقت و زمان شما برای نظافت این محصولات صرفه جویی می کند. در مقابل روش های دستی ریسک خراب شدن بالش شما را به حداقل می رسانند.

همچنین بخوانید : علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

نکات شستشوی بالش در لباسشویی

تنظمیات لباسشویی برای شستن انواع بالش ها

کدام نوع بالش را نباید در ماشین لباسشویی بشوییم؟

برخی بالش ها محدودیت هایی برای شست و شو در لباسشویی دارند. برای شستن بالش در ماشین لباسشویی باید به این ریز نکات توجه داشته باشید. به طور کلی بالش های زیر در ماشین لباسشویی شسته نمی شوند:

بالش پشم شیشه

با شستن بالش پشم شیشه در لباسشویی، ساختار بالش شما تغییر می کند و عمر مفید دستگاه نیز کاهش می یابد. پشم شیشه موجود در بالش در اثر شست و شو در لباسشویی در وسط آن جمع شده و بالش به یک توپ تبدیل می شود! در این زمینه بهتر است از روش های دستی استفاده کنید و با ماساژ بالش از جمع شدن الیاف آن پیشگیری کنید.

بالش مموری فوم

یکی از مهم ترین بالش هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار بگیرد، الیاف مموری فوم است که هرگز نباید در لباسشویی شسته شوند. این بالش ها پس از شستشو در لباسشویی دیگر مانند روز اول نمی شوند. شما می توانید از روش های دستی برای لکه گیری این کالای خواب استفاده کنید. با قرارگیری بالش مموری فوم در لباسشویی، کف در داخل این محصولات گیر می کند و خارج نمی شود.

شما می توانید با روش های دستی این بالش ها را بشویید و سپس از حالت خشک کن لباسشویی برای خارج کردن آب اضافی از الیاف مموری فوم استفاده کنید. این روش شستن بالش در ماشین لباسشویی بهترین تکنیک برای نظافت بالش های مموری فوم محسوب می شود. اغلب این بالش ها به صورت روکش دار تولید شده اند؛ بنابراین برای شستن آن ها می توانید روکش بالش را خارج کرده و به صورت مجزا بشویید.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با روش های شستن بالش در ماشین لباسشویی نکاتی را بررسی کردیم. در این مجموعه نکات به جنس الیاف بالش مورد نظر توجه شده که نقش موثری در روش شست و شوی آن ایفا می کند. شما می توانید با در نظر گرفتن الیاف داخلی بالش، بهترین برنامه شست و شو را در ماشین لباسشویی انتخاب کنید. توجه به نوع مواد شوینده و بازه زمانی شست و شو و خشک کردن بالش نیز در این زمینه اهمیت دارد. همچنین برخی از بالش ها با شستشو در لباسشویی به کلی خراب می شوند و ساختار اولیه آن ها از بین می رود.

بیشتر بخوانید : جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *