ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

ارورهای ساید بای ساید ال جی LG

کدهای خطای موجود در صفحه نمایشگر ساید بای ساید ال جی نشان دهنده ایجاد برخی مشکلات در قطعات اصلی این لوازم خانگی هستند.

در صورتی که پیام هر یک از این ارورها را بررسی کنید، به مشکلات مهمی در ساختار ساید ال جی پی خواهید برد.

در شرایطی که مصرف کننده به تعمیرکاران این حوزه دسترسی ندارد، شاید سیستم ارور ساید بای ساید ال جی و خوانش اصولی آن در تعمیر مشکلات ایجاد شده کارایی داشته باشد.

ارور ساید بای ساید ال جی

کدهای خطا و ارور یخچال ساید بای ساید ال جی

هر یک از ارورهای ساید بای ساید ال جی با یک کد نمایش داده می شوند که با در نظر گرفتن آن تعمیر دستگاه مورد نظر ساده تر خواهد بود. با در نظر گرفتن این کدها بدون باز کردن همه قطعات، قطعه آسیب دیده را پیدا خواهید کرد.

برخی از این ارورها در اثر استفاده غیر اصولی از سیستم یخچال به وجود می آیند. در این بخش با مهمترین ارورهای این لوازم خانگی آشنا می شوید:

خطاهای سنسورهای مخازن آب در دستگاه یکی از رایج ترین ایرادات فنی در این لوازم خانگی است. ارور SS با هدف مشخص کردن این خطاها در سیستم نمایشگر دستگاه ایجاد می شود. وظیفه این سنسور تشخیص دمای واتر تانک آب است.

البته مصرف کننده نمی تواند این سنسور را تعویض کند چون در اطراف درب قرار گرفته و قابلیت جا به جایی ندارد. برای تست این قطعه باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشید:

  1. حتما به سیم کشی های موجود در این بخش دقت کنید.
  2. برد دستگاه را برای بررسی این مشکلات چک کنید.
  3. از عملکرد استاندارد المنت ها اطمینان حاصل نمایید.
  4. سنسورهای مهم دستگاه را زیر نظر داشته باشید. هر یک از این قطعات به نوعی دربروز ارور SS تاثیرگذار خواهند بود.

خطای FF یکی از مهم ترین مواردی است که در سیستم ساید بای ساید ال جی نمایش داده می شود و نشان دهنده عمل نکردن فن فریز دستگاه است.

با مشاهده این خطا باید به قطعات زیر در سیستم این لوازم خانگی دقت داشته باشید:

  1. در این شرایط اپراتور به شدت برفک می زند؛ پس در قدم اول به سراغ آن می رویم.
  2. سرمایش فریزر در حد مطلوب نیست و مشکلاتی در این بخش به وجود می آیند.
  3. سرمایش یخچال نیز در نتیجه خرابی این قطعه تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش می یابد.
  4. مواد غذایی موجود در یخچال به دلیل عدم سرمایش مناسب شروع به آب شدن می کنند و یخ زدگی و انجماد آن ها در فریزر از بین می رود.
  5. در برخی موارد از زیر درب نشتی آب به وجود می آید که ناشی از آب شدن یخ ها است.
  6. در این شرایط نوسانات دمایی نیز بسیار رایج است که در اثر ذوب یخ و انجماد مجدد به وجود می آید.

یکی دیگر از آسیب های رایج در این سیستم ها، ارور CF است که مربوط به قطعه حساس کندانسور می شود. این قسمت یکی از اساسی ترین اجزای به کار رفته در این ساید بای ساید پرطرفدار است که وظیفه خنک کردن قطعه کندانسور و کمپرسور را بر عهده دارد.

این فن در قسمت پشت دستگاه و در نزدیکی کمپرسور جای گرفته و هوا را از بخش های بیرونی به سمت داخل می کشد. با این روش کمپرسور داغ نشده و مشکلی در ساختار این قطعه به وجود نمی آید.

در صورتی که ارور CF در دستگاه شما به وجود بیاید، مشکلات زیر در دستگاه ایجاد خواهند شد:

  1. ایجاد صدای جیر جیر در بخش های داخلی دستگاه
  2. سر و صدای اورلود کمپرسور
  3. ایجاد حرارت در بدنه ساید بای ساید
  4. ایجاد بوی سوختگی در قسمت های پشت دستگاه

ایجاد این خطا به سیستم دیفراست دستگاه مربوط می شود که وظایف مهمی در ساید بای ساید ال جی بر عهده دارد. در صورتی که سنسورهای بخش دیفراست خراب شوند، با این ارور مواجه می شوید. در این زمینه سیم کشی ها و اتصالات این قطعه نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

همچنین بخش هایی از برد دستگاه نیز بر عملکرد این قطعه تاثیر می گذارند. در این بخش از 4 قطعه اساسی استفاده شده که خرابی هر یک از آن ها بر عملکرد کلی دستگاه تاثیر می گذارد.

برخی از مشکلات رایج در آن ها را در این بخش مشاهده می کنید:

  1. اهم سنسور دیفراست یکی از تاثیرگذارترین بخش های این سیستم است که سبب تغییر دمای فریزر خواهد شد.
  2. ترموفیوز نیز از قطعات مهم دیفراست بوده که با کار کردن بیش از حد المنت از بین می رود. این مشکلات با ایجاد خطای Fds به وجود می آیند.
  3. رنج اهم المنت در فریزر نیز در خطای Fds تاثیرگذار بوده و سبب ایجاد برفک ها خواهد شد.
  4. این مشکلات به تدریج سبب عدم ایجاد سرمایش مناسب در یخچال و فریزر خواهند شد. به این ترتیب باید به سرعت به بررسی و رفع خطای Fds بپردازید.

قطعات اصلی به کار رفته در سیستم یخچال فریزر LG هر یک با استفاده از برخی اتصالات به هم مرتبط هستند. از میان آن ها می توان به برد مین و برد دیسپلی دستگاه اشاره کرد.

قطع ارتباط بین این دو قطعه سبب ایجاد ارور CO می شود که نشانه هایی در سیستم یخچال به دنبال دارد.

ایجاد این مشکل به برد دستگاه، اتصالات موجود و سیستم سیم کشی مربوط می شود. با خرابی هر یک از این قطعات، مشکلات جدی در ساختار یخچال فریزر LG به وجود می آیند.

برای رفع این آسیب ها حتما باید به تکنیسین های حرفه ای این حوزه مراجعه کنید. به این ترتیب بدون آسیب رسیدن به قطعات مجاور خطای CO رفع خواهد شد.

ارور FS از ارورهای یخچال ساید ال جی، به معنی وجود مشکل در سنسور فریزر است.

در واقع، این ارور به معنی عدم توانایی دستگاه برای تشخیص دمای مناسب در فریزر می ‌باشد.

 

ارور RS در دستگاه‌ های یخچال ساید ال جی، به معنی وجود مشکل در سنسور یخچال است. در واقع، این ارور به معنی عدم توانایی دستگاه برای تشخیص دمای مناسب در داخل یخچال می‌باشد.

برای رفع این مشکل، می ‌توانید ابتدا بررسی کنید که آیا در داخل یخچال دمای مناسب حفظ شده است یا خیر؟ اگر دمای مناسب حفظ نشده است، ممکن است سنسور دمای یخچال دچار خرابی شده باشد.

در صورتی که دما در داخل یخچال صحیح است ولی همچنان ارور RS نمایش داده می‌شود، ممکن است مشکل در خود سنسور نباشد و بخش ‌های دیگر سیستم یخچال، مانند برد الکترونیکی، سیم کشی و … دچار خرابی شده باشند.

این ارور ساید بای ساید ال جی نشان دهنده وجود مشکل در سنسور دمای محیط است.

اگر این قطعه معیوب شده باشد باید برای تعویض آن اقدام کنید.

اشاره به خطای سیستمی داخل یخساز دارد.

اتصالات و قطعات مرتبط با یخساز باید توسط تکنسین بررسی شود.

این ارور به ایراد سنسور یخساز اشاره دارد. سنسور را برای هرگونه اتصال کوتاه یا ایراد در سیم کشی آن بررسی کنید.

ممکن است سنسور یخ ساز یخچال معیوب بوده و نیاز به تعویض داشته باشد.

ریست یخچال ساید بای ساید ال جی LG

یک راه حل کلی که برای رسیدگی به اغلب مشکلات موجود در ساختار یخچال فریزرهای ال جی مورد استفاده قرار می گیرد، ریست کردن دستگاه است. با این روش برخی از خطاها قابل حل خواهند بود.

در این زمینه از دو دکمه “Refrigerator” و “Ice plus” استفاده می شود که برای انجام این فرایند تعبیه شده اند. نحوه ریست کردن این لوازم خانگی در مدل های مختلف، متفاوت خواهد بود. در برخی دستگاه ها باید دکمه های “Refrigerator” و “Ice plus” را به صورت همزمان فشار دهید.

در این وضعیت نباید هیچ صدایی از سیستم دستگاه به گوش برسد. در صورتی که با فشردن دکمه ها سر و صدایی از بخش های مختلف دستگاه شنیده شد، یعنی دکمه ها را همزمان فشار نداده اید و باید مجددا امتحان کنید.

این روش تنظیم برای ارورهایی که برای رفع خرابی برنامه های داخلی یخچال به کار می رود. در صورتی که قطعات اصلی دستگاه شما خراب شده باشند، استفاده از فرایند ریست ساید ال جی کارایی نخواهد داشت. در این خصوص باید قطعه فرسوده را تعویض کنید.

برای مطالعه : علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

جمع بندی

در سال های اخیر فناوری مدرنی به سیستم یخچال فریزرهای ال جی اضافه شده است. سیستم نمایش ارور و کدهای خطای ساید ال جی، در صفحه نمایشگر این لوازم خانگی فرایند تعمیر و نگهداری ساید بای ساید ال جی را ساده تر کرده است. با به کارگیری این قابلیت های مدرن می توانید از ساختار یخچال خود بهتر و بیشتر محافظت کنید.

در این بخش برخی از ارورهای رایج در این لوازم خانگی را به همراه یک راه حل کلی برای رفع برخی از آن ها معرفی شدند. با مشاهده هر یک از این کدها، علائم و نشانه هایی نیز در سیستم یخچال فریزر شما مشاهده می شوند.

در ادامه نیز بخوانید : ارورهای یخچال فریزر اسنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *