ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

5 علت ضعیف شدن موتور لباسشویی و راه های تقویت آن

فهرست مطالب
علت ضعیف شدن موتور لباسشویی

استفاده نادرست از انواع لوازم خانگی برقی به مرور زمان از عمر مفید آن ها کم می کند و سبب آسیب دیدگی موتور و سایر اجزای آن ها می شود. ماشین لباسشویی یکی از پرمصرف ترین لوازم خانگی در زندگی روزمره مردم است که موتور آن تحت تاثیر عوامل مختلف با مشکلاتی روبرو می شود. با بررسی علت ضعیف شدن موتور لباسشویی به سادگی می توانید عمر مفید این لوازم خانگی را افزایش دهید.

برای پیشگیری از ضعیف شدن قطعه موتور راهکارهای متعددی وجود دارند که برخی از آن ها را در این بخش بررسی می کنیم.

علائم ضعیف شدن موتور لباسشویی

در حین استفاده از ماشین لباسشویی برخی نشانه ها به شما کمک می کنند به ضعیف شدن موتور دستگاه پی ببرید. برخی از مهمترین نشانه های خرابی موتور لباسشویی به شرح زیر هستند:

  1. مشکلات حرکت دیگ لباسشویی
  2. عدم شست و شو کامل لباس ها در چرخه تعیین شده
  3. حرکات نامتعادل دیگ ماشین لباسشویی
  4. مشکلات آبگیری

توصیه می کنیم پس از مشاهده این نشانه ها فورا برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید. بی توجهی به خرابی موتور دستگاه، آسیب های آن را افزایش می دهد و هزینه های تعمیراتی فراوانی برای افراد به وجود می آورد. در مراکز تخصصی با بررسی علت ضعیف شدن موتور لباسشویی، بهترین راهکارها برای تعمیر این لوازم خانگی انتخاب می شوند.

دلیل ضعیف شدن موتور لباسشویی

علت خراب شدن موتور لباسشویی

دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی

علت ضعیف شدن موتور لباسشویی به عوامل مختلفی مربوط می شود. این دلایل در قسمت های مختلف این تجهیزات مورد بررسی قرار می گیرند. در صورتی که سیستم لباسشویی خود را به صورت دوره ای بررسی کنید، بسیاری از مشکلات ساختار آن مشخص خواهند شد. برخی از رایج ترین دلایل خرابی موتور و ضعیف شدن آن از قرار زیر هستند:

1. نوسانات ولتاژ برق

یک علت ضعیف شدن موتور لباسشویی نوسان ولتاژ برق است که آسیب های جدی به ساختار این تجهیزات وارد می کند. این دلایل به تدریج سبب سوختن موتور لباسشویی خواهند شد و به بخش منبع تغذیه دستگاه مربوط می شوند. زمانی که ولتاژ موجود در سیم پیچ های موتور لباسشویی تغییر کند، موتور دستگاه برای ایجاد گشتاور مناسب، بیشتر کار می کند. همین مسئله به تدریج سبب ضعیف شدن و در نهایت سوختن موتور می شود.

2. ایجاد گرمای زیاد در موتور

گرما و حرارت زیاد در ماشین لباسشویی به تدریج به موتور دستگاه آسیب می رساند. این علت ضعیف شدن موتور لباسشویی به محل قرارگیری دستگاه هم مربوط می شود. به همین خاطر اغلب توصیه می کنیم به نصب اصولی این تجهیزات در محل مورد نظر توجه داشته باشید. گرمای ایجاد شده گاها به مشکلات منبع تغذیه دستگاه مرتبط هستند و سبب کاهش عمر عایق لباسشویی می شوند.

3. آلودگی ماشین لباسشویی

استفاده غیر اصولی از ماشین لباسشویی یکی از مهمترین دلایل خرابی موتور آن محسوب می شود. یک علت ضعیف شدن موتور لباسشویی به آلودگی های موجود در دستگاه و عدم نظافت به موقع آن مرتبط است. همواره توصیه شده که جرم گیری ماشین لباسشویی را به طور مدوام انجام دهید و گرد و غبار مواد شیمیایی موجود در این لوازم خانگی را پاکسازی کنید.

این آلودگی ها سبب سایش و لرزش لباسشویی می شوند و به قطعات دستگاه آسیب می رسانند. در صورتی که گرد و غبار بر روی قطعات وجود داشته باشد، حرارت و گرمای داخلی دستگاه افزایش می یابد که یکی از مهمترین دلایل خرابی موتور لباسشویی محسوب می شود.

4. لرزیدن ماشین لباسشویی

لرزیدن ماشین لباسشویی نیز می تواند یکی از علت های ضعیف شدن موتور این دستگاه باشد. لرزش لباسشویی دلایل مختلفی دارد و یکی از علت های آن می تواند به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی در سطح قرارگیری آن به وجود بیاید و همچنین باعث سر و صدا و حرکات شدید لباسشویی شود. به مرور زمان این لرزش به موتور ماشین لباسشویی آسیب وارد کرده و باعث خرابی آن می گردد. بنابراین باید هرچه سریع تر درصدد رفع این مشکل برآیید.

5. مقاومت پایین موتور لباسشویی

زمانی که اتصالات موتور و هادی آسیب دیده و ضعیف شده باشند، مقاومت موتور ماشین لباسشویی پایین می آید. در واقع اگر عایق سیم پیچ های موتور دچار ساییدگی و خوردگی شوند، موتور ماشین لباسشویی بیش از حد گرم شده و در نهایت آسیب جدی می بیند.

راهکار تقویت و تعمیر موتور لباسشویی

تقویت موتور لباسشویی و پیشگیری از تضعیف آن کار سختی نیست! شما می توانید با رعایت چند نکته ساده موتور این لوازم خانگی را تعمیر کنید. در این زمینه رعایت موارد زیر سبب تقویت موتور لباسشویی خواهد شد:

  1. در این زمینه کنترل میزان استفاده از دستگاه در طول روز اهمیت زیادی دارد. با مدیریت تعداد دفعات روشن شدن دستگاه از خرابی موتور پیشگیری خواهد شد.
  2. میزان لباس موجود در ماشین در هر نوبت شست و شو نقش تعیین کننده ای بر کیفیت عملکرد موتور ایفا می کند. در صورتی که حجم لباس ها را بر اساس دستورالعمل های دفترچه راهنما مشخص کنید، از خرابی موتور پیشگیری خواهد شد.
  3. یک علت ضعیف شدن موتور لباسشویی، تراز نبودن آن در محل نصب است. با کنترل این مورد طول عمر کلیه قطعات لباسشویی افزایش می یابد. تراز نبودن دستگاه به تدریج سبب ایجاد سر و صدای زیاد از سیستم ماشین لباسشویی خواهد شد.
  4. توصیه می کنیم برای افزایش ماندگاری موتور لباسشویی به صورت دوره ای در طول هر سال از خدمات سرویسکاری این تجهیزات استفاده کنید.
رفع مشکل ضعیف شدن موتور لباسشویی

چرا موتور ماشین لباسشویی ضعیف میشود

هزینه ی تعمیر موتور لباسشویی

هزینه ی تعمیر لباسشویی ال جی به عوامل مختلفی بستگی دارد و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد مشخص می شود. موتور این لوازم خانگی یکی از گران ترین قطعات به کار رفته در آن ها است؛ اگر مشکلات ایجاد شده سبب سوختن موتور شوند، نیاز به تعویض آن خواهید داشت.

برای تعویض این قطعه در لباسشویی باید هزینه بالایی بپردازید. در صورتی که از خدمات سرویسکاری دوره ای این لوازم خانگی استفاده کنید، هرگز متحمل این هزینه های بالا نخواهید بود.

با در نظر گرفتن علت ضعیف شدن موتور لباسشویی، شدت آسیب های وارده به موتور نیز مشخص می شود. میزان خرابی موتور لباسشویی به صورت مستقیم هزینه تعمیر آن را تحت تاثیر قرار می دهد. توجه شود برند سازنده و مدل لباسشویی مورد نظر هم تاثیرگذار خواهد بود و قیمت این خدمات تعمیراتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

در چه صورت باید موتور لباسشویی تعویض شود؟

در برخی موارد برای رفع مشکلات دستگاه لباسشویی باید موتور آن به کلی تعویض شود. اگر موتور لباسشویی خراب شود، دیگر نمی توانید از دستگاه استفاده کنید. در این وضعیت دستگاه بلااستفاده باقی می ماند. برخی از مهمترین علائم سوختن موتور لباسشویی به شرح زیر هستند:

  1. در صورتی که پس از روشن شدن دستگاه، لباس ها در دیگ لباسشویی نمی چرخند.
  2. در صورتی که در نحوه شست و شوی لباس ها مشکلی وجود داشته باشد.
  3. اگر لباس ها پس از تکمیل چرخه شستشو به خوبی خشک نشوند.

کلیه این فاکتورها نشان دهنده سوختن یا نیم سوز شدن دستگاه هستند. این علائم هشداری نشان می دهند که زمان تعویض موتور در لباسشویی فرا رسیده است! در کنار این موارد صدا دادن لباسشویی نیز می تواند یکی از نشانه های خرابی شدید موتور باشد. در صورتی که این علامت ها را مشاهده کردید بلافاصله کابل ها را از برق خارج کرده و مطمئن شوید دستگاه خاموش است.

این کار از آسیب دیدگی سایر قطعات پیشگیری می کند. برای رفع مشکلات موتور و تعویض آن باید به مراکز تعمیراتی معتبر مانند تعمیرگاه لوازم خانگی در تبریز و تکنیسین های با تجربه در این مجموعه مراجعه کنید. در صورتی که این کار را به افراد مبتدی بسپارید، مشکلات ماشین لباسشویی تشدید می شوند و خسارات بیشتری به دستگاه وارد خواهد شد.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با علت ضعیف شدن موتور لباسشویی و علائم و نشانه های بروز این مشکلات مواردی را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این اطلاعات تعمیر و نگهداری از این لوازم خانگی ساده تر خواهد شد. در اثر استفاده غیر اصولی از این تجهیزات، میزان خرابی های موجود در آن افزایش می یابد.

شما می توانید با نصب درست و اصولی لباسشویی در محل مورد نظر و استفاده از روش های درست شست و شو برای انواع لباس ها، از لباسشویی خود بهتر مراقبت کنید. به علاوه استفاده به موقع از خدمات سرویسکاری، ریسک آسیب دیدگی موتور دستگاه را به شدت کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *