ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

نحوه جرم گیری و تمیز کردن ماشین ظرفشویی

فهرست مطالب
طریقه جرمگیری ماشین ظرفشویی

همه ما در طول هر روز حداقل یک مرتبه ماشین ظرفشویی خود را به برق می زنیم و از آن استفاده می کنیم. با هر بار شست و شو، بخشی از آلودگی های ظروف مورد نظر در ماشین باقی می ماند و به صورت رسوب در قسمت های مختلف آن گیر می کند.

این آلودگی ها به مرور زمان سبب ایجاد جرم در بخش های مختلف دستگاه می شوند و عملکرد کلی سیستم را با مشکل روبرو می کند. به همین خاطر همه ی مصرف کنندگان به راه هایی برای جرم گیری ماشین ظرفشویی نیاز خواهند داشت. در این مقاله به راهنمای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می پردازیم.

دلایل جرم گیری ماشین ظرفشویی

پیش از جرم گیری ماشین ظرفشویی حتما به دلایل ایجاد رسوب در این تجهیزات دقت داشته باشید. برخی از مهمترین دلایل جرم گیری دستگاه های ظرفشویی به شرح زیر هستند:

  1. کیفیت آب موجود در منطقه مورد نظر تاثیر به سزایی در جرم گرفتن ماشین ظرفشویی بر جای می گذارد. اگر در منطقه زندگی شما در آب لوله کشی مقادیر زیادی کلسیم و منیزیم وجود داشته باشد، به تدریج رسوباتی در دستگاه ایجاد می شود.
  2. اگر ظروفی که در ماشین قرار می دهید، میزان چربی بالایی داشته باشند، این مواد چرب به تدریج سبب ایجاد رسوب خواهند شد.
  3. خرده های مواد غذایی به تدریج لایه ای جرم در بخش هایی از دستگاه به وجود می آورد. به همین خاطر اغلب توصیه می شود دستگاه ظرفشویی خود را به صورت مداوم تمیز کنید.
قرص جرم گیر ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص جرم گیر برای جرم گیری ماشین ظرفشویی

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

برای رسوب زدایی ماشین ظرفشویی از بخش های مختلف دستگاه باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید. با این روش ها نظافت دستگاه بسیار ساده تر می شود. در این تجهیزات نظافتی اجزا و قطعات مختلفی تعبیه شده اند که تمیز کردن هر یک از آن ها اهمیت زیادی دارد. از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. واشر درب

رسوب زدایی ماشین ظرفشویی در بخش واشر درب یکی از مهم ترین مراحل نظافت این دستگاه ها است. محفظه داخلی دستگاه مهم ترین بخش ایجاد رسوب محسوب می شود. به همین خاطر باید حتما به همه ی اجزای داخلی دستگاه توجه داشته باشید؛ در بخش واشر درب اغلب میزان رسوب بالایی تجمع می کند.

حفاظ لاستیکی دور درب و اتصالات مربوط به آن، کیفیت عملکرد دستگاه را در حین فرایند شست و شو تضمین می کند. ایجاد رسوب در این بخش مشکلات زیادی در دستگاه به وجود می آورد. شما می توانید برای رفع رسوبات این بخش از مواد ساده و راهکارهای خانگی جرم گیری استفاده کنید.

2. محفظه داخلی

قسمت های داخلی دستگاه ظرفشویی مهم ترین اجزای دستگاه را تشکیل می دهند و میزان ایجاد رسوب و جرم در این بخش ها بیشتر از سایر قسمت ها است. اجزایی مانند ریل ها، سبدها و طبقات مختلف دستگاه همیشه در معرض ایجاد رسوب قرار دارند.

برای رسوب زدایی ماشین ظرفشویی در بخش های داخلی ابتدا باید رد چربی ها و آلودگی ها را پاکسازی کرده و سپس از روش های سنتی و خانگی برای حذف رسوبات استفاده کنید.

3. آب پاش ها

در فرایند جرم گیری ماشین ظرفشویی، رسوب زدایی بخش آب پاش ها اهمیت زیادی دارد. بخش مهمی از رسوبات و جرم های ایجاد شده در دستگاه در این قسمت قرار دارند. برای رسوب زدایی آب پاش های ظرفشویی می توانید از یک خلال دندان و کمی خمیر دندان استفاده کنید.

این اجزا را سالی دو بار بررسی کرده و از عدم ایجاد رسوب در آن ها اطمینان حاصل کنید. بخش مهمی از ضایعات غذا و رسوبات آهکی در این بخش ها تجمع می کنند و پاکسازی سوراخ های ریز این بخش اهمیت زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : علت بوی بد ماشین ظرفشویی چیست؟

رسوب زدایی ظرفشویی با استفاده از انواع جرم گیرها

در دنیای امروز از انواع روش ها برای رسوب زدایی دستگاه های نظافتی استفاده می کنند. از متریال صنعتی و ابزارهای پیشرفته گرفته تا روش های خانگی همه و همه برای رسوب زدایی ظرفشویی به کار می روند. مرکز تعمیر ظرفشویی ال جی و سایر برندهای این تجهیزات نظافتی در تبریز، بسته به شدت مشکلات ایجاد شده، راهکارهای مناسبی را به مشتریان معرفی می کند.

همواره توجه داشته باشید که پیشگیری از بروز این مشکلات، مهم تر از پیدا کردن راه حل برای رفع آن ها خواهد بود! در این بخش برخی از روش های تضمینی رفع رسوبات ماشین ظرفشویی شرح داده شده اند:

1.سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و جوش شیرین یکی از مهم ترین روش های رفع رسوبات در انواع دستگاه های نظافتی مانند ظرفشویی است. بسیاری از تکنسین ها برای تعمیر ظرفشویی سامسونگ و دستگاه های مشابه آن در تبریز از این مواد خانگی استفاده می کنند. استفاده مجزا از سرکه یا جوش شیرین نیز برای رفع این آلودگی ها موثر خواهد بود؛ اما ترکیب آن ها با هم قدرت تمیز کنندگی مواد را چند برابر می کند.

2. قرص و پودر جرم گیر

برای رسوب زدایی ماشین ظرفشویی برخی برندهای تجاری، مواد جرم گیر ویژه ای ارائه شده اند که هر یک فرایند جرم گیری دستگاه را تخصصی تر می کنند. با این وجود شما می توانید پودرها و قرص های مخصوص جرم گیری انواع ظرفشویی را از برندهای مختلف خریداری کرده و در دستگاه خود به کار ببرید.

3. مایع جرمگیر یا ژل

جرم گیری ماشین ظرفشویی با مایع یا ژل های مخصوص این فرایند را تسریع می کند. شما می توانید با انتخاب برندهای معتبر و قابل اعتماد عرضه جرم گیر یا ژل رسوب زدایی، بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست آورید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با پودر جرمگیر

پودر جرم گیری ماشین ظرفشویی

بهترین زمان برای جرم گیری ماشین ظرفشویی

برای پیشگیری از بروز این مشکلات باید به زمان بندی جرم گیری دوره ای دستگاه دقت داشته باشید. به طور کلی بهتر است هر 4 تا 6 هفته یک بار جرم گیری این تجهیزات را با استفاده از راهکارهای خانگی یا قرص ها و پودرهای مخصوص انجام دهید.

به این ترتیب در طولانی مدت خسارت چندانی در این تجهیزات به وجود نمی آید. در نظر گرفتن زمان بندی استاندارد جرم گیری دستگاه ظرفشویی برای افزایش راندمان کاری و بهبود عملکرد این تجهیزات اهمیت زیادی دارد.

همچنین بخوانید : علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

برنامه های جرم گیری ماشین ظرفشویی

در خصوص جرم گیری ماشین ظرفشویی باید حتما از یک برنامه ی استاندارد استفاده کنید. توصیه می کنیم پس از هر 30 الی 40 بار استفاده از دستگاه، حتما برای جرم گیری آن اقدام نمایید. اگر به صورت دائمی از مواد جرم گیر در مخزن و محفظه داخلی دستگاه استفاده کنید، عمر این تجهیزات به شدت کاهش می یابد. در این راستا توجه به برخی علائم به شما کمک می کند به زمان مناسب رسوب زدایی دستگاه پی ببرید:

  1. مشاهده درست تمیز نشدن ظروف
  2. مشاهده تکه های رسوب در دستگاه
  3. ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی
  4. ایجاد بوی بد در ظروفی که در ماشین ظرفشویی قرار داده اید.

جمع بندی

در سال های اخیر میزان استفاده از ماشین های ظرفشویی در خانه های مردم افزایش یافته و این مسئله نیاز به سرویس کاری این تجهیزات را افزایش می دهد. رسوب زدایی ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین مواردی است که در فرایند استفاده از این تجهیزات مورد توجه قرار می گیرد.

در این مقاله برخی از ساده ترین مواد رسوب زدایی را که در خانه های اکثر مردم پیدا می شوند، معرفی کردیم. توصیه می کنیم با توجه به نشانه های دستگاه خود برای انجام درست رسوب زدایی ماشین به موقع اقدام کنید.

برای مطالعه بیشتر : علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *