ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت روشن نشدن تلویزیون و راه های رفع آن

فهرست مطالب
چرا تلویزیون روشن نمی شود

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون مشکل روشن نشدن انواع تلویزیون می باشد و علل بسیاری باعث بروز این مشکل می‌شوند. فرسودگی و خرابی دستگاه تلویزیون و برخی از قطعات داخلی آن یا وجود یک عیب جزئی در تنظیمات تلویزیون می توانند از دلایل این مشکل باشند. در این مقاله به بررسی علت این موضوع و روش‌های رفع و عیب یابی آن می‌ پردازیم.

دلایل روشن نشدن تلویزیون

1. روشن نشدن تلویزیون‌‌‌ به علت خرابی یا فرسودگی قطعات

گاهی ممکن است تلویزیون به علت مشکلات سخت‌افزاری و یا فرسودگی قطعات روشن نشود. در چنین شرایطی لازم است قطعات آسیب دیده را تعمیر و یا تعویض نمایید. البته بیشتر این مشکلات برای برد پاور دستگاه و یا خازن‌‌‌های آن ایجاد می شود، همچنین خرابی و یا نامرغوب بودن کابل HDMI هم سبب بروز این مشکلات می شود. در این موارد برای رفع مشکل باید از تکنسین های ماهر و متخصص کمک بگیرید.

 2. روشن نشدن تلویزیون به علت ویروسی شدن مین برد تلویزیون

ویروسی شدن مین برد تلویزیون نیز از دیگر دلايل روشن نشدن تلویزیون می باشد. زمانی که تلويزيون به اينترنت متصل می‌شود، دستگاه در معرض ویروسی شدن و یا حتی هک شدن قرار می‌گیرد. بهتر است ماهی یک بار تلویزیون خود را اسکن نمایید. همچنین، سعی کنید پیش از اتصال ‌‌‌هارد یا فلش مموری و دیگر دستگاه‌ها به تلویزیون همواره آن‌ها را ویروس‌کشی کنید.

با این همه، اگر تلویزیون شما ویروسی شد، ممکن است هنگام روشن کردن تلویزیون، چراغ پاور دستگاه چشمک بزند و تلویزیون همچنان خاموش بماند. برای رفع مشکلات بهتر است از تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید.

دلایل روشن نشدن تلویزیون چیست

ویروسی شدن برد و روشن نشدن تلویزیون

 

3. روشن نشدن تلویزیون‌‌‌ به علت خرابی cpu مین برد

بخش مهم مین برد تلویزیون، cpu و آی سی فلش می باشد. اگر تلویزیون شما به دلیل خرابی سی پی یو مین برد، روشن نشد، بهتر است از یک تعمیرکار تلویزیون کمک بگیرید تا به بررسی و تعمیرات این مشکل بپردازد.

4. تلویزیون روشن نمی‌شود و چراغ استندبای چشمک می‌زند.

اگر محافظ برق دچار فرسودگی شده باشد، نمی‌تواند ولتاژ کافی به تلویزیون برساند.به همین دلیل، دستگاه روشن نمی‌شود و چراغ استندبای آن چشمک می‌زند. ولی اگر اطمینان حاصل کنید که محافظ برق تلویزیون هیچ مشکلی ندارد و سالم است، پس به احتمال زیاد، دستگاه شما دچار مشکل فنی شده است و بهتر است از یک مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون دوو در تبریز درخواست کمک کنید.

همچنین بخوانید : نصب برنامه روی تلویزیون با فلش

دلیل روشن نشدن تلویزیون دوو

برای برطرف کردن این مشکل ابتدا لازم است چراغ تلویزیون را بررسی کنید. به طور کلی چراغ تلویزیون بعد از روشن شدن دستگاه خاموش می‌شود و در زمان خاموش بودن دستگاه روشن می‌شود. اگر هم برقی به دستگاه وارد نشود این چراغ خاموش می‌ماند. اگر روشن نشدن تلویزیون دوو با روشن، خاموش و یا چشمک زدن چراغ همراه باشد، باید در هر مورد علت ها را بررسی کنید و مشکل را حل نمایید.

  1. برق ورودی دستگاه را از طریق کابل و کنترل چک کنید.
  2. حتما ریموت کنترل را چک نمایید.
  3. چشمک زدن چراغ تلویزیون دوو هم ممکن است به دلیل ایراد در برق ورودی و یا ایراد در برد اصلی دستگاه باشد.
  4. ممکن است ایراد در برد پاور تلویزیون دوو باشد.
  5. همچنین احتمال ویروسی شدن مین برد دستگاه نیز وجود دارد.
  6. فرسودگی قطعات برد پاور نیز می تواند علت ایجاد این مشکل باشد.
  7. اگر cpu دستگاه نیز مشکلی داشته باشد باعث روشن نشدن تلویزیون می شود.

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

وقتی تلویزیون ال جی شما روشن نمی شود، بایستی به بررسی اختلال ایجاد شده بپردازید و مشکل را ریشه یابی کنید. برق ورودی دستگاه را از طریق کابل و کنترل چک کنید. همچنین لازم است قطعات مختلفی را بررسی نمایید، زیرا فرسودگی قطعات اولین علت روشن نشدن تلویزیون می باشد. با تعویض قطعات در اکثر موارد مشکل حل خواهد شد.

همچنین ویروسی شدن مین برد نیز از دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی می باشد، ویروس ها از روشن شدن و اجرای درست برنامه ها جلوگیری می کنند که در چنین شرایطی باید از تعمیرکاران مجرب تلویزیون ال جی در تبریز کمک بگیرید تا به کمک دستگاه پروگرامر تنظیمات و برنامه های تلویزیون را از نو برنامه ریزی کنند.

همچنین نامرغوب بودن کابل hdmi نیز می تواند علت روشن نشدن تلویزیون ال جی شود همواره به یاد داشته باشید که این کابل را از مراکز معتبر و مجاز تهیه نمایید تا با چنین مشکلاتی روبه رو نشوید.

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

برای یافتن علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ ابتدا باید کنترل تلویزیون را بررسی کنید. دکمه خاموش و روشن ریموت کنترل را بزنید تا تلویزیون روشن شود. اگر چراغ‌ های LED روشن شد اما تلویزیون روشن نشد، بهتر است تلویزیون سامسونگ را ریست کنید. اقدام بعدی، امتحان کردن دکمه پاور است. اگر تلویزیون با فشار دادن دکمه پاور روشن شد، یعنی مشکل از ریموت کنترل می باشد.

اما اگر تلویزیون با فشار دادن دکمه پاور هم روشن نشد، احتمالا ایراد از قطعات داخلی آن می باشد. برق ورودی دستگاه را نیز کنترل کنید برای این کار، دوشاخه برق را از پریز بکشید و پس از چند دقیقه مجددا آن را به پریز بزنید. اگر باز هم دستگاه روشن نشد، سعی کنید در اسرع وقت با یک تعمیرکار تلویزیون سامسونگ در تبریز تماس بگیرید تا تلویزیون را به صورت حرفه ای بررسی کنند.

بیشتر بخوانید : ارور یخچال یخساران

رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون دوو

خرابی برد و روشن نشدن تلویزیون

رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون

معمولا روشن‌ نشدن تلویزیون از مشکلات رایجی است که برای هر تلویزیون با هر برندی رخ می دهد. ممکن است این مشکل ناشی از استهلاک یکی از قطعات تلویزیون باشد و یا در اثر ایرادی جزئی ایجاد شود. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون حتماً از تکنسین های متخصص تبریز فیکسر کمک بگیرید.

  1. قبل از هر کاری فلش مموری، کنسول‌های بازی و دستگاه‌های دیگر مثل دی‌وی‌دی و رسیور را از تلویزیون جدا کنید.
  2. فرسودگی قطعات از مهم‌ترین علتهای روشن‌نشدن تلویزیون است و معمولاً با تعویض این قطعات مشکل حل می شود. برای تشخیص شدت فرسودگی باید از افراد متخصص کمک بگیرید.
  3. وجود بدافزارها و ویروس ها نیز از اجرای درست برنامه‌ها و روشن شدن تلویزیون جلوگیری می‌کنند و ممکن است شما به‌هیچ‌وجه از وجود آن‌ها مطلع نشوید. توصیه میکنیم برای جلوگیری از بروز چنین حالتی، قبل از استفاده از فلش‌مموری حتماً آن را ویروس‌کشی کنید. البته در بعضی موارد، با آپدیت‌ کردن تلویزیون مشکل برطرف می‌شود.
  4. مین برد یکی از قطعات تلویزیون است که از اجزای مختلفی تشکیل شده و مهم‌ترین بخش آن CPU و آی‌سی فلش است. ممکن است روشن‌ نشدن تلویزیون به علت خرابی CPU مین برد دستگاه باشد که باید این مشکل توسط تعمیرکار تلویزیون مورد بررسی قرار بگیرد. تبریز فیکسر آماده کمک رسانی به شما عزیزان می باشد.

تعمیر انواع تلویزیون و حل مشکل روشن نشدن آن

زمانی که با صفحه سیاه تلویزیون مواجه می‌شوید و موفق نمی‌شوید تلویزیون را روشن کنید باید بدانید که بروز این مشکل ریشه در مسائل مختلفی دارد. بهتر است برای تشخیص و رفع این مشکل از مرکز معتبر تبریز فیکسر کمک بگیرید. تعمیرکاران و تکنسین های کارآزموده و با تجربه می‌توانند به شما در حل مشکل کمک کنند. اگر به بررسی مواردی مانند تنظیمات آنتن، اتصال درست منبع برق و از این دست مسائل پایه‌ای پرداختید و مشکل همچنان وجود داشت، بهتر است از کمک متخصصین بهره‎‌مند شوید.
گاهی هم مشکل روشن نشدن تلویزیون با ریست کردن تلویزیون رفع می شود. برای ریست کردن دستگاه باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دو شاخه تلویزیون را از پریز برق بکشید.
  2. دکمه پاور تلویزیون را فشار دهید‌‌‌ و 10 ثانیه نگه دارید.
  3. پس از چند دقیقه، کابل تلویزیون را به برق وصل کنید.
  4. سپس دستگاه را روشن کنید.
  5. اگر مشکل حل نشد با مرکز تبریز فیکسر تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند.

در ادامه بخوانید : علامت خطر در یخچال فریزر بکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *