ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی + راهکار

فهرست مطالب
علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

فرایند خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی یکی از مهمترین مراحل شست و شو در این دستگاه ها است. مشکلاتی مانند کیفیت پایین آب، تنظیمات نادرست دستگاه و… سبب خشک نشدن ظروف در ظرفشویی های پیشرفته امروزی می شود. با در نظر گرفتن علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، حل این آسیب ها به سهولت میسر خواهد بود. در این زمینه باید به روش های خشک شدن ظروف در هر مدل ظرفشویی نیز دقت داشته باشید. استفاده از المنت و ایجاد بخار در دستگاه و تعبیه فن هوا در دستگاه و ایجاد گرما، از رایج ترین روش های خشک کردن ظرف ها در ظرفشویی است. بروز آسیب در هر یک از این قطعات در فرایند خشک شدن ظروف اختلال ایجاد می کند.

نحوه ی عملکرد خشک کن ماشین ظرفشویی

در ساخت و تجهیز ماشین ظرفشویی های پیشرفته امروزی از سه عملکرد متفاوت برای خشک کردن ظرف ها استفاده شده است که در ادامه شرح می دهیم:

  1. در ماشین ظرفشویی های مدرن از فناوری زئولیت استفاده شده که برای خشک کردن ظروف بیشترین کارایی را دارد. سنگ زئولیت در تعامل با المنت های داخلی، رطوبت ظروف را از بین می برد و حرارت مناسبی در ماشین به وجود می آورد. این روش با صرفه جویی در انرژی به عنوان بهترین عملکرد خشک کردن ظروف به شمار می رود.
  2. استفاده از قابلیت های فن هوا در دستگاه ظرفشویی یکی از مهمترین عملکردهای خشک کن این تجهیزات پیشرفته به شمار می رود. در این فرایند از المنت هایی برای ایجاد حرارت در دستگاه استفاده می شود. در صورت خرابی این قطعات، مشکلات خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی به وجود می آیند.
  3. روش های خشک کردن متراکم با استفاده از المنت و گردش هوا در میان قفسه ها به کار می روند و یکی از متداول ترین عملکردهای ماشین ظرفشویی برای خشک کردن ظرف ها به شمار می روند. این روش برای ظروف پلاستیکی چندان کارایی ندارد.

بد نیست بخوانید: ” علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و راه های رفع آن

 
چیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی - علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی
 

چرا ماشین ظرفشویی ظرف را خشک نمی کند؟ (راه حل)

خرابی های رایج در میان قطعات دستگاه های ظرفشویی همواره مشکلاتی در بخش های فنی دستگاه به وجود می آورند. خشک نکردن ظروف اغلب به خرابی قطعات حرارتی دستگاه مربوط می شود و با رفع این آسیب ها، کیفیت و کارایی دستگاه بهبود می یابد. برخی از مهمترین عواملی که برای رفع مشکلات خشک کن ظرفشویی مورد توجه قرار می گیرند، به شرح زیر هستند:

  • اطمینان از عملکرد فن دستگاه
  • بررسی سلامت المنت های ظرفشویی
  • بررسی سنسورهای المنت
  • چیدمان نامناسب در دستگاه
  • توجه به سلامت ترموستات دستگاه
  • استفاده نامناسب از مایع جلادهنده ظروف
  • و….

 

پیشنهاد مقاله: ” علت آب دادن ماشین ظرفشویی و روش های رفع آن

 

در این بخش برخی از این دلایل را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع مشکلات بخش خشک کن ارائه می دهیم:

1- خرابی دریچه هوا و فن

دریچه های بخش فن دستگاه ظرفشویی برای خروج و تخلیه بخار به کار می روند و در صورتی که به درستی باز و بسته نشوند، بخار مورد نیاز برای خشک کردن ظروف تامین نخواهد شد. در این زمینه باید به سلامت قطعه موتور دستگاه نیز دقت داشته باشید. در نمایندگی تعمیر لوازم خانگی ال جی با در نظر گرفتن این نکات به این قبیل خرابی ها در ماشین ظرفشویی رسیدگی می شود.

2- خرابی المنت ظرفشویی

ایجاد هر گونه سوختگی یا خرابی در قطعه المنت دستگاه سبب بروز مشکلات خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی به شمار می رود. زمانی که المنت به درستی کار نکند، حرارت لازم تامین نشده و ظروف خشک نمی شوند. برای حل این مشکل گاها نیاز به تعویض قطعه المنت خواهید داشت.

3- خرابی ترموستات یا سنسور المنت

در هر وسیله برقی، قطعه ترموستات برای کنترل و تنظیم دما به کار می رود. خرابی این قطعه گاها سبب خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی و عدم ایجاد حرارت کافی خواهد شد. با خاموش شدن اشتباهی المنت ها به دستور ترموستات، فرایند خشک شدن ظرف ها به خوبی انجام نمی شود.

4- کم بودن یا نبودن مایع جلا دهنده

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی به کم بودن یا نبودن مایع جلا دهنده نیز مربوط می شود. اگر این مایع کم باشد، یک لایه ناهمگون بر روی ظرف ها ایجاد می شود. با وجود این مشکلات اختلالاتی در این تجهیزات به وجود می آیند. برای حل این مشکلات حتما به میزان مایع جلادهنده در دستگاه دقت داشته و در صورت نیاز از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 

برای تماس با کارشناسان ما در تبریز فیکسر کلیک کنید. 

 

5- مناسب نبودن چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

چیدمان درست و اصولی ظرف ها یکی از مهمترین نکاتی است که برای شست و شو خشک شدن درست ظرف ها مورد توجه قرار می گیرد. در این زمینه باید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و هر یک از ظرف ها را در یک قفسه مناسب قرار دهید. پر کردن بیش از حد ماشین همواره سبب بروز اختلالاتی در فرایند خشک شدن ظروف می شود. با در نظر گرفتن این علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، رفع این آسیب ها ساده تر خواهد بود.

6- تنظیمات نادرست برنامه ماشین ظرفشویی

زمان بندی شست و شو و دمای مناسب برای شستن ظرف ها از مهمترین نکات استفاده از این تجهیزات است. به همین خاطر همواره باید به تنظیم درست و اصولی ماشین برای خشک کردن ظرف ها دقت داشته باشید.

7- باز نشدن درب پس از پایان شست و شو

یک علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی به باز نکردن به موقع درب دستگاه پس از تکمیل فرایند شست و شو مربوط می شود. برای رفع این مشکل درب دستگاه را پس از تکمیل فرایند شست و شو باز بگذارید تا بخار کافی برای ایجاد حرارت تامین شود.

8- خرابی هیت پمپ

یکی از مهمترین قطعات برای خشک کردن ظروف، هیت پمپ است که برای ایجاد حرارت به کار می رود. خرابی این قطعه نیز سبب خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی و سایر برندهای این لوازم خانگی خواهد شد. برای تعویض یا تعمیر این قطعات فنی حتما باید به کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای مراجعه کنید.

 

برای دریافت خدمات از نمایندگی تعمیر لوازم خانگی ال جی در تبریز کلیک کنید. 

 

بررسی علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

تماس با تبریز فیکسر

نمایندگی معتبر تبریز فیکسر برای رفع مشکلات مشتریان به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی هستند. بررسی علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی و ارائه راهکارهای هوشمندانه برای حل این مشکلات از خدمات مهم تبریز فیکسر به شمار می رود. شما می توانید با یک تماس ساده با نمایندگی تبریز فیکسر، بسیاری از مشکلات دستگاه خود را برطرف کرده و با کمترین هزینه قطعات آسیب دیده ظرفشویی را تعمیر کنید. پشتیبانی از انواع برندهای ظرفشویی، روش های ساده تماس با نمایندگی، هزینه های به صرفه تعمیرات و… توجه مشتریان را به این مرکز نمایندگی جلب کرده است.

نتیجه گیری

در سال های اخیر بسیاری از مردم برای شست و شوی ظروف خود از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. سیستم خشک کن ظرفشویی یک فناوری پیشرفته در این تجهیزات است که به دلایل مختلف خراب می شود. خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی سرعت عمل نظافت ظرف ها را کاهش می دهد. برای این منظور باید حتما به دلیل بروز این مشکلات توجه داشته باشید. مرکز نمایندگی تبریز فیکسر با روش های اینترنتی و تلفنی در خدمت مشتریان است و برای رفع این اختلالات راهکارهای مناسبی ارائه می دهد. برای کسب خدمات بیشتر همین حالا با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *