ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت روشن شدن چراغ دیفراست یخچال چیست؟ راه حل

فهرست مطالب
علت روشن شدن چراغ دیفراست یخچال چیست؟ راه حل

چراغ دیفراست یخچال فریزرهای امروزی به دلایل مختلفی روشن می شود؛ با روشن شدن این چراغ باید به بروز برخی اختلالات فنی در سیستم یخچال خود پی ببرید. این چراغ مربوط به سنسور دیفراست و سیستم برفک زدایی یخچال است. این مشکلات در برترین برندهای یخچال فریزر نیز به وجود می آید و ربطی به خارجی یا ایرانی بودن این سیستم های خنک کننده ندارد. در صورت بی توجهی به اصول استفاده و نگهداری درست از سیستم یخچال بروز مشکلات فنی در بخش فریزر یخچال امری بدیهی خواهد بود.
در این بخش به مهمترین علت روشن شدن چراغ دیفراست یخچال می پردازیم.

رایج ترین علت روشن شدن چراغ دیفراست

چرا چراغ دیفراست روشنه؟ این سوال پرتکرار مصرف کنندگان یخچال فریزرهای امروزی است. عدم انجام درست برفک زدایی در بخش فریزر یکی از رایج ترین دلایل بروز این مشکلات به شمار می رود. در صورتی که در بخش اپراتور دستگاه برفک ایجاد شده باشد، سیستم دیفراست وظیفه ذوب کردن آن را بر عهده دارد. اما خرابی برخی اجزا در سیستم دیفراست مشکلاتی در این بخش به وجود می آورد.
سیستم دیفراست یخچال از قسمت هایی مانند هیتر دیفراست، تایمر دیفراست، ترموستات دیفراست و… تشکیل شده است. آسیب دیدگی هر یک از این قطعات سبب روشن شدن چراغ دیفراست ساید بای ساید می شود و از عملکرد درست این سیستم پیشگیری می کند.
در ادامه این مشکلات را دقیق تر بررسی می کنیم:

 

هیتر دیفراست

1- مشکلات هیتر دیفراست

علت روشن شدن چراغ دیفراست یخچال در برخی موارد به خرابی هیتر دستگاه مربوط می شود. در صورت خرابی این قطعه، برفک ها به درستی آب نمی شوند. در صورتی که برفک ها به موقع آب نشوند، به مرور زمان روی هم انباشته شده و سیستم فنی فریزر را با مشکلاتی همراه می کند. با تجمع برفک، جریان هوا نیز در سیستم یخچال مسدود می شود. به این ترتیب کارایی سیستم خنک کننده کاهش می یابد.

2- خرابی تایمر قطعه دیفراست

خرابی تایمرهای دیفراست، از شروع به موقع برفک زدایی پیشگیری می کند. در این صورت چراغ دیفراست سیستم ساید بای ساید روشن می شود. در این زمینه مشکلات ترموستات دستگاه هم مورد توجه قرار می گیرند. عدم تشخیص دمای درست توسط ترموستات دیفراست زمینه ساز بروز مشکلات فنی در بخش فریزر خواهد شد.

3- آسیب دیدگی برد الکترونیکی دیفراست یخچال

چرا چراغ دیفراست روشنه؟ یکی دیگر از آسیب های رایج در این سیستم های خنک کننده، مربوط به برد الکترونیکی این لوازم خانگی است که تاثیر به سزایی بر خرابی این سیستم بر جای می گذارد. این قطعه مسئولیت ارسال سیگنال ها به سیستم دیفراست را بر عهده دارد و بروز خرابی در آن سبب روشن ماندن چراغ ها می شود. در صورتی خرابی این قطعه عملکرد کلی سیستم دیفراست فریزر نیز مختل می شود.

بد نیست بخوانید: ” چرا یخچال یکسره کار می کند؟ عیب یابی و راهکارهای فوری “

 

تست قطعه دیفراست

برای رفع مشکلات روشن شدن چراغ دیفراست ساید بای ساید پیش از هر چیز باید تست هایی از بخش دیفراست یخچال فریزر انجام دهید. برای این منظور از یک اهم متر استفاده کرده و سنسورهای دیفراست را با استفاده از آن بررسی کنید. شما می توانید این سنسورها را از محل نصب خارج کرده و به آن ها دما دهید تا سلامت قطعه به خوبی بررسی شود.
علت روشن شدن چراغ دیفراست یخچال به بروز اختلالات مختلف در این سنسورها مربوط می شود. در صورت خرابی این قطعه، یخ های ایجاد شده در سیستم فریزر به صورت کامل از بین نمی روند یا ذوب شدن آن ها به صورت مداوم انجام نمی شود! این قطعه معمولات در اطراف اپراتور یخچال قرار دارد؛ در صورت خرابی آن باید به بخش اپراتور دستگاه هم سری بزنید.

 

تست قطعه دیفراست

 

رفع مشکلات سیستم دیفراست یخچال

چرا چراغ دیفراست روشنه؟ در صورتی که با این قبیل اختلالات فنی رو به رو شدید، پیش از هر چیز از خدمات کارشناسان فنی و تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید. در صورت ایجاد خرابی در هر یک از قطعات سیستم دیفراست، باید قطعه آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید. برای این که از بروز این قبیل مشکلات پیشگیری شود، حتما به سرویسکاری به موقع سیستم یخچال خود دقت داشته باشید. برای انجام اقدامات جدی تر در این زمینه به نمایندگی تعمیر ساید بای ساید سامسونگ در تبریز مراجعه کنید.
سرویس کاری دوره ای و نگهداری اصولی سیستم یخچال و قطعات فنی مختلف آن به شما کمک می کند که عمر مفید قطعات فنی بخش فریزر را افزایش دهید. در این خصوص حتما به مجموعه نکات زیر دقت داشته باشید:

  • لوله های بخش کندانسور را به صورت دوره ای تمیز کنید. پاکسازی اصولی این قطعه به رفع کامل این مشکلات فنی می انجامد.
  • تعویض به موقع قطعات آسیب دیده در بخش دیفراست فریزر به شما کمک می کند که از بروز این مشکلات پیشگیری کنید.
  • به روشن شدن چراغ دیفراست در سیستم فریزر ساید بای ساید خود همواره توجه داشته باشید.

بد نیست بخوانید: ” چرا بدنه ی یخچال برق دارد؟ + عیب یابی و راه حل “

 

چرا دیفراست یخچال خراب می شود؟

خرابی های مربوط به قطعه دیفراست به دلایل مختلفی به وجود می آیند. برخی از رایج ترین دلایل خرابی این قطعه از قرار زیر هستند:

  • در صورت ایجاد یخ های زیاد در بخش های مختلف یخچال بروز این مشکلات بدیهی خواهد بود.
  • افزایش دما در سیستم یخچال و گرم شدن بی رویه آن
  • ایجاد سر و صدای اضافی از سیستم یخچال که نشان دهنده یک نقص فنی در ساختار این لوازم خانگی است.

در صورتی که موتور یخچال شما به صورت غیر عادی داغ شود، باید برای رفع این اختلالات به تعمیرکاران این حوزه مراجعه کنید.
امروزه همه برندهای داخلی و خارجی، از سیستم دیفراست در بخش فریزر یخچال های ساید بای ساید استفاده می کنند. به همین خاطر همه مصرف کنندگان باید به این آسیب های فنی دقت داشته باشند.

نتیجه گیری

در این بخش در رابطه با دلایل روشن شدن چراغ دیفراست ساید بای ساید و مشکلات فنی مربوط به این تجهیزات نکاتی را بررسی کردیم. شما می توانید در وهله اول با تست کردن به موقع این قطعه، از عملکرد درست دیفراست فریزر اطمینان حاصل کنید. در بخش بعدی برای رفع این آسیب های فنی به سراغ یک مرکز تعمیراتی قابل اعتماد بروید؛ تعویض قطعات بخش دیفراست باید زیر نظر کارشناسان فنی انجام شود. توصیه می کنیم از هر گونه اقدام خودسرانه خودداری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *