ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

علت بوی بد ماشین ظرفشویی و راه های رفع آن

فهرست مطالب
علت بوی بد ماشین ظرفشویی

مدتی بعد از استفاده از دستگاه ماشین ظرفشویی، بوی بدی در سیستم دستگاه به وجود می آید. این بو به ظروفی که در دستگاه شسته می شوند، منتقل می شود و مشکلاتی در استفاده از دستگاه به وجود می آورد. پس از بوی بد گرفتن ماشین ظرفشویی اغلب افراد دیگر تمایلی به شستن ظرف ها در ماشین ندارند. به همین خاطر در این بخش به بررسی راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد در ماشین ظرفشویی می پردازیم.

دلیل بو گرفتن ماشین ظرفشویی چیست؟

بوی بد ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی دارد؛ با بررسی دلیل ایجاد بوی در ماشین، رفع این اختلالات بسیار ساده خواهد بود. برخی از رایج ترین دلایل ایجاد بوی بد از قرار زیر هستند:

  1. ایجاد آلودگی در دو طرف درب و لبه های دستگاه
  2. موادی در پشت ماشین ظرفشویی باقی مانده اند.
  3. از نمک کافی در ماشین استفاده نشده است.
  4. بخشی از مهر و موم پایین درب، مواد غذایی را جذب می کند.
  5. وجود مشکلاتی در شلنگ ماشین، فرایند تخلیه ی آب ظرفشویی را منحل می کند.
  6. مسدود شدن سوراخ های مسیر اسپری ماشین ظرفشویی
  7. ایجاد آلودگی در فیلترهای ظرفشویی و گیر کردن ذرات غذایی در آن ها
بوی بد گرفتن ماشین ظرفشویی

علت بوی بد گرفتن ماشین ظرفشویی چیست؟

راه های از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

پس از مشخص شدن علت های بوی بد ماشین ظرفشویی باید به دنبال راهکارهایی برای رفع این اختلالات بگردیم. برای پیشگیری از بروز این مشکلات باید همه این عوامل را کنترل کنیم؛ بروز یک مورد از دلایل یاد شده، سبب ایجاد بوی بد در دستگاه خواهد شد. در برخی موارد برای رفع بوی بد، برخی قطعات تعمیر می شوند. این کار در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی تبریز انجام می گیرد. برای استفاده از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تبریز، پیش تر باید عیب یابی دستگاه را با دقت انجام دهید.

در این بخش بسته به مشکلات موجود، برخی راهکارهای رفع بوی بد دستگاه ظرفشویی را معرفی می کنیم:

1. آبکشی ظروف

یکی از مهمترین روش های از بین بردن بوی بد دستگاه، آبکشی ظروف پیش از قرار دادن در ماشین است. توصیه می کنیم سطح ظرف ها را پیش از قرار دادن در ماشین ظرفشویی با استفاده از دستمال یا آبکشی تمیز کنید. در ظروف شما نباید مواد غذایی جامد و روغنی وجود داشته باشند؛ این راهکار ریسک گیر کردن مواد غذایی را در دستگاه کاهش می دهد.

این مسئله عمر مفید دستگاه را به شدت افزایش می دهد و از کاهش نمک ظرفشویی جلوگیری می کند. بوی بد ماشین ظرفشویی به باقی ماندن مواد غذایی در شیلنگ دستگاه مربوط می شود که با این تکنیک این مشکلات به کلی از بین می روند.

2. استفاده از دمای بالا در فرایند شستشو

برای پیشگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی در فرایند شستشو از دمای بالا استفاده کنید. هر چه در چرخه شستشو آب گرم تر باشد، ریسک ایجاد بوی نامطبوع کاهش می یابد. این مسئله بر کیفیت شست و شوی ظروف در ظرفشویی تاثیر می گذارد.

3. استفاده از شوینده استاندارد

یکی از مهمترین مواردی که در خصوص از بین بردن بوی در این لوازم خانگی مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از شوینده های مناسب است. هر شوینده ای برای شستن ظرف ها در ظرفشویی کارایی ندارد. به همین خاطر باید به برندهای سازنده این مواد شوینده توجه داشته باشید. در این زمینه کنترل سختی و نرمی آب مصرفی در دستگاه با استفاده از نمک مزایای بی شماری خواهد داشت. شما می توانید اندازه گیری نمک مورد نیاز دستگاه را با در نظر گرفتن میزان سختی آب انجام دهید.

4. استفاده از جرم گیر در طول ماه

توصیه می کنیم برای پیشگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی در طول هر ماه از جرم گیر استفاده کنید. استفاده از سفید کننده و جرم گیر تمامی مجراها و شلنگ های ماشین ظرفشویی را باز می کند. با پیشگیری از انسداد بخش های مختلف دستگاه، از ایجاد بوی بد نیز جلوگیری خواهد شد. با این روش از رشد قارچ و باکتری در اثر باقی مانده جرم مواد غذایی پیشگیری می شود.

برای جرم گیری دستگاه از یک فنجان سفید کننده استفاده کرده و یک برنامه شستشو را در دستگاه اجرا کنید. شما می توانید با انجام ماهانه ی جرم گیری ماشین ظرفشویی با ماده سفید کننده ریسک بروز این مشکلات را به شدت کاهش دهید.

5. چرخه شستشو با ماشین ظرفشویی خالی

برای این که مشکلات بوی بد ماشین ظرفشویی از بین بروند، یک چرخه شستشو با ماشین خالی انتخاب کنید. در این فرایند هیچ ظرفی در دستگاه قرار ندهید و از بالاترین دمای موجود در دستگاه استفاده کنید. به این ترتیب هر گونه جرم و آلودگی از بین رفته و ساختار داخلی دستگاه پاکسازی خواهد شد.

6. بازبینی فنی ماشین ظرفشویی برای از بین بردن بوی بد

یک روش تخصصی که برای از بین بردن بوی بد در دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، بازبینی فنی قطعات ظرفشویی است. با این روش از بین بردن بوی بد کار ساده تری خواهد بود. در این زمینه به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. در این زمینه فیلترهای استوانه ای و مشبک دستگاه را بررسی کنید؛ اگر یکی از این فیلترها کثیف باشد، بوی بدی در کل دستگاه به وجود می آورد.
  2. در بخش بعدی به سراغ سوراخ های اسپری بازوی ظرفشویی می رویم؛ از یک خلال دندان برای باز کردن سوراخ های بسته استفاده کنید.
  3. در ادامه محل دفن زباله را بررسی می کنیم؛ در این بخش زباله های ته نشین شده دستگاه قرار دارند که باید آن ها را پاکسازی کنید. وجود هر گونه گرفتگی در این بخش در سیستم ظرفشویی مشکل ساز خواهد شد.
  4. برای از بین بردن بوی بد دستگاه، ماشین خود را با هوا خشک کنید. این روش با کمک گرفتن از تکنسین های ماهر این حوزه به سادگی انجام می شود.
دلایل بوی بد گرفتن ماشین ظرفشویی

علت بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی

آیا استفاده از بوگیر برای ماشین ظرفشویی ضرر دارد؟

برای پیشگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی و رفع این اختلالات می توانید از بوگیر استفاده کنید. استفاده از همه بوگیرها در این دستگاه های پیشرفته میسر نیست و گاها آثار مخربی در ماشین ظرفشویی بر جای می گذارد. اما با انتخاب یک بوگیر مناسب این مشکلات برطرف خواهد شد. بوگیرهای استاندارد با خاصیت آنتی باکتریایی تولید شده و میکروب ها را در فضای ظرفشویی از بین می برند. شما می توانید این بوگیرها را در طولانی مدت به کار ببرید.

اگر انتخاب این مواد را با دقت انجام دهید، عمر مفید دستگاه ظرفشویی افزایش می یابد. در این زمینه استفاده از بوگیرهای خانگی را از یاد نبرید! همچنین شما می توانید از چند ترکیب ساده خانگی برای از بین بردن بوی بد در دستگاه استفاده کنید. در میان آن ها می توان به ترکیب آب و لیمو و سرکه و جوش شیرین اشاره کرد که تاثیر به سزایی در رفع بوی بد ماشین ظرفشویی به جا می گذارند. این مواد رایحه دلپذیری در سیستم ظرفشویی شما به وجود می آورند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با دلایل بوی بد ماشین ظرفشویی و روش هایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات اطلاعاتی را ارائه دادیم. این مشکلات در همه برندهای ماشین ظرفشویی به وجود می آیند و به روش استفاده از دستگاه مربوط می شوند. اگر از دستگاه خود به صورت اصولی استفاده کنید و به نظافت دوره ای ماشین ظرفشویی توجه داشته باشید، بوی نامطلوبی به وجود نمی آید.

در آخر باید گفت که استفاده از راهکارهای خانگی و مواد طبیعی بیشترین تاثیرگذاری را در حذف هر گونه رایحه نامطلوب به همراه دارد که در این مقاله چند روش خانگی برای حذف بوی بد ماشین ظرفشویی را معرفی کردیم.

در ادامه بخوانید : علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *