ساعت کاری: شنبه تا 5 شنبه از ساعت 8 الی 20

8 علت طولانی شدن شست و شو در ماشین ظرفشویی + راه حل

فهرست مطالب
علت طولانی شدن فرایند شست و شو در ماشین ظرفشویی + راه حل

سیکل شست و شوی انواع ماشین ظرفشویی بسته به تنظیمات و برنامه های دستگاه متفاوت است. بازه های زمانی شست و شوی ظروف، به دلیل بروز مشکلات فنی گاها تغییر می کند. این اختلالات فرایند شست و شوی ظروف طولانی تر از بازه های استاندارد سیستم ظرفشویی می کند. علت طولانش شدن شست و شو ظرفشویی با بررسی آسیب های فنی داخلی و خارجی مشخص می شود. در این بخش به ارزیابی برخی از رایج ترین دلیل بر هم خوردن سیکل شست و شوی ظروف می پردازیم.

دلایل شست و شوی طولانی ظروف در ماشین ظرفشویی

چرا ماشین ظرفشویی طولانی می شوره؟ این مشکلات در همه برندهای ماشین ظرفشویی و همه مدل های قدیمی و جدید این سیستم ها به وجود می آیند. در هر دستگاهی طیف گسترده ای از برنامه های شست و شو وجود دارند که بازه های زمانی شستن ظروف در هر یک متفاوت است. برخی از رایج ترین علل شست و شوی طولانی دستگاه در هر برنامه از قرار زیر هستند:

1- کم بودن فشار آب سیستم ظرفشویی

در برخی موارد دلیل شست و شوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی، به کم بودن فشار آب در سیستم مربوط می شود. با کاهش میزان فشار آب در دستگاه، مدت بیشتری برای فراهم کردن میزان آب مورد نیاز آن طول می کشد. این بازه های زمانی، طول مدت شست و شوی ظرفشویی را افزایش می دهد. فشار آب ورودی باید بین 20 تا 120 پاسکال باشد. در صورتی که این میزان فشار آب در منطقه شما کمتر است، باید حتما به تکنسین های حرفه ای مراجعه کنید. تکنسین ها با بررسی ویژگی های لوله کشی آب منطقه، این مشکلات را برطرف می کنند.

حتما بخوانید: علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی + راهکار

 

2- عدم اتصال آب گرم به دستگاه

در شرایطی که آب گرم به دستگاه ظرفشویی متصل نشود، مشکلات طولانی شدن شست و شوی ظروف به وجود می آیند. علت طولانش شدن شست و شو ظرفشویی به مدت زمانی که صرف گرم کردن آب سرد ورودی دستگاه می شود، مرتبط است. در این وضعیت باید برای راه اندازی سیکل شست و شوی دستگاه، دمای آب را به بازه 120 تا 150 درجه فارنهایت برسانید. برای رفع این مشکلات باید حتما اتصالات آب گرم به ماشین ظرفشویی را به دقت بررسی کرده و در صورت بروز هر گونه اختلال فنی به تعمیرکاران این حوزه مراجعه کنید.

 

بررسی علت مختلف طولانی شدن شست و شو در ماشین ظرفشویی

 

3- ایرادات سیستم گردش آب ظرفشویی

چرا ماشین ظرفشویی طولانی می شوره؟ در هر ماشین ظرفشویی اجزا و قطعات مختلفی به کار رفته اند که سیستم گردش آب آن را تشکیل می دهند. از میان آن ها می توان به شلنگ ورودی، شلنگ تخلیه، پمپ تخلیه و شیر برقی دستگاه اشاره کرد. در صورت بروز مشکل در هر یک از این قطعات، مشکلات جدی برای سیکل شست و شو و بازه های زمانی شستن ظروف به وجود می آید. با ارزیابی درست دلیل شست و شوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی، عملکرد دستگاه بهبود می یابد. برای رفع این اختلالات به موارد زیر دقت داشته باشید:
پیش از هر چیز به خم شدگی لوله ها و گرفتگی آن ها دقت داشته باشید.
شکستگی پمپ تخلیه ظرفشویی نیز در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود.
معیوب بودن قطعه شیر برقی نیز در بروز این مشکلات تاثیرگذار است. برای رفع هر یک از این اختلالات فنی حتما به تعمیرکاران با تجربه این حوزه مراجعه نمایید.

4- مسدود شدن فیلترهای ظرفشویی

در خصوص بررسی علت طولانش شدن شست و شو ظرفشویی حتما به فیلترهای ماشین ظرفشویی خود دقت داشته باشید. انسداد و گرفتگی این فیلترها مشکلات جدی در ساختار ظرفشویی شما به وجود می آورد. در صورت بی توجهی به نظافت و رفع گرفتگی این قطعه سیکل شست و شوی دستگاه شما بر هم می خورد.
چرا ماشین ظرفشویی طولانی می شوره؟ علت این مشکل در بسیاری موارد به فیلترهای این سیستم های شوینده مربوط می شود. برای این منظور باید این قطعه را جداسازی کرده و با استفاده از آب گرم و یک مسواک تمیز رسوبات و اجرام آن را جداسازی کنید. با جداسازی ذرات آشغال و مواد غذایی از این قطعه مشکل دستگاه شما برطرف می شود.

 

مسدود شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

 

5- مشکلات المنت حرارتی ظرفشویی

در مرکز نمایندگی تعمیر ظرفشویی سامسونگ در تبریز به تک تک قطعات فنی این لوازم خانگی رسیدگی می شود. قطعه المنت حرارتی ظرفشویی یکی از اساسی ترین ها است و خرابی آن، اختلالات جدی در ساختار ماشین های ظرفشویی به وجود می آورد. نمایندگی سامسونگ در تبریز به کلیه مشکلات قطعات فنی ماشین های ظرفشویی رسیدگی می کند و برای تعویض و تعمیر این قطعات خدمات شایسته ای ارائه می دهد.

6- خرابی قطعه ترموستان در ظرفشویی

تنظیمات دمای ماشین های ظرفشویی و چک کردن دمای دستگاه در این سیستم بر عهده قطعه ترموستات است. بروز هر گونه خرابی در این بخش می تواند سیکل شست و شو و بازه های زمانی مربوط به آن را با اختلالاتی همراه کند. ترموستات می تواند فرمان شروع سیکل شست و شو را نیز صادر کند! به همین خاطر معیوب شدن این قطعه مشکلات جدی در این زمینه به وجود می آورد. این قطعه در ماشین ظرفشویی شما باید زیر تعمیرکار و تکنسین حرفه ای تعویض یا تعمیر شود.

پیشنهاد مطالعه: علت آب دادن ماشین ظرفشویی و روش های رفع آن

 

7- نمایش کد خطا در سیستم ظرفشویی

یکی از مهمترین قابلیت های جانبی ظرفشویی های امروزی، نمایش کد خطا در صورت بروز مشکلات فنی در ساختار دستگاه است. این کدهای خطا مدل های متفاوتی دارند و هر یک برای مشخص کردن برخی آسیب ها نمایش داده می شوند.
برای رفع این مشکلات باید حتما به سیستم راهنمای دستگاه خود مراجعه کرده و علت بروز هر یک از کدهای خطا را بررسی کنید. در برخی موارد آسیب های وارده جدی تر هستند و برای رفع آن ها باید به نمایندگی تعمیر ظرفشویی اسنوا در تبریز مراجعه کنید.

8- رسوب گیری سیستم ظرفشویی

در طول مدت استفاده از دستگاه ظرفشویی، احتمال ایجاد رسوب در بخش های فنی آن همواره وجود دارد. جمع شدن رسوب در قطعات فنی این دستگاه چرخه شست و شو را با مشکلات جدی همراه می کند. رسوب گیری بخش المنت ها، پره های محرک، فیلترها، بازوهای آبپاش و… فرایند شست و شو را مختل می کند.
برای مشخص شدن علت طولانش شدن شست و شو ظرفشویی باید به تعداد دفعات شست و شوی ظروف در ماشین خود دقت داشته باشید. در صورت استفاده بیش از حد از سیستم ماشین ظرفشویی، امکان رسوب گیری آن افزایش می یابد. برای رفع این مشکل حتما باید از شوینده های مخصوص ماشین برای پاک کردن رسوبات داخلی استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این بخش در رابطه با این که چرا ماشین ظرفشویی طولانی می شوره؟ چند نکته مهم را بررسی کردیم. دلیل شست و شوی طولانی مدت ماشین ظرفشویی به خرابی های مختلف قطعات فنی و رسوب گیری اجزای مختلف سیستم ظرفشویی مربوط می شود. سیکل شست و شوی ماشین ظرفشویی بسته به برنامه تنظیم شده مدت زمان به خصوصی دارد. در صورتی که پس از مدتی این بازه های زمانی طولانی تر از گذشته شوند، احتمال بروز خرابی در برخی از بخش های فنی این لوازم خانگی افزایش می یابد. برای رفع این آسیب ها حتما به یک مرکز معتبر تعمیراتی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *